Aan het laden

Martini offers Google® Translate as a convenience for visitors to our web site who may not have Dutch as their primary language. Google® Translate provides automated translations, which may result in incorrect or misleading translations. Martini is not responsible for any translations provided by Google® Translate or for any damages or losses arising from the use of or reliance on these translations. Viewers who rely on information through Google® Translate on our web site do so at their own risk.

Go to Google Translate

  1. Home
  2. Afspraak of opname
  3. Uw zorg digitaal
  4. Thuismonitoring

Thuismonitoring

Op afstand maar toch dichtbij. Met thuismonitoring ontvangt u zorg waar en wanneer u dit nodig heeft. Voor verschillende behandelingen in ons ziekenhuis kunt u gebruikmaken van deze moderne manier van zorg. Zo houdt u uw gezondheid eenvoudig thuis in de gaten, met professionele ondersteuning op de achtergrond.

Hoe werkt het?

  1. U doet uw controles thuis
    Bijvoorbeeld het meten van uw bloeddruk, hartslag of andere waarden.
  2. De gegevens worden via een app naar ons Medisch Service Centrum gestuurd
    Dit gebeurt veilig en automatisch, zodat u er geen omkijken naar heeft.
  3. Wij houden uw gezondheid in de gaten
    Onze zorgverleners bekijken uw gegevens en controleren of alles in orde is.
  4. Wij komen in actie als dat nodig is
    Bij veranderingen in uw gezondheid ondernemen we actie. Dit kan betekenen dat we uw behandeling aanpassen, advies geven of contact opnemen met uw behandeld arts.

Thuismonitoring kunt u ontvangen via de app SanaCoach, Thuismeten of PatientJourney.  

Bij welke behandeling kunt u gebruiken maken van thuismonitoring? 

Monitoren van uw gegevens

Het Medisch Service Centrum speelt een centrale rol in het monitoren van uw gezondheid. Onze gespecialiseerde verpleegkundigen en zorgverleners bekijken uw gegevens zorgvuldig en controleren of alles in orde is.

Contact Medisch Service Centrum

Telefoonnummer: (050) 524 6646
E-mail medischservicecentrum@MZH.nl
Openingstijden: maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8:00 en 12:00 uur en tussen 13:00 en 16:00 uur

Veel gestelde vragen en antwoorden

Met thuismonitoring houdt u uw gezondheid in de gaten via een app. U vult regelmatig een korte vragenlijst in over hoe het met u gaat. U kunt vragen krijgen over uw gezondheid, klachten, of u vult meetwaarden in, zoals uw bloeddruk of lichaamstemperatuur.

De informatie die u invult, wordt verstuurd naar het Medisch Service Centrum van het Martini Ziekenhuis. Daar bekijken verpleegkundigen de gegevens van alle patiënten. Wat er daarna gebeurt, hangt af van uw antwoorden:

  • Geen afwijkingen? Als er geen veranderingen of problemen in uw antwoorden te zien zijn, hoeft u niets te doen. U wacht gewoon tot het tijd is voor de volgende vragenlijst.
  • Wel afwijkingen of meer klachten? Als er iets opvalt in uw gegevens, neemt een verpleegkundige van het Medisch Service Centrum binnen enkele werkdagen (maandag tot en met vrijdag) contact met u op. Samen bespreekt u de situatie. Als het nodig is, overlegt de verpleegkundige met uw behandelaar, bijvoorbeeld over uw medicijnen.
  • Afspraak met uw behandelaar nodig? Als blijkt dat u naar het ziekenhuis moet, maken we een afspraak met u.

Het Medisch Service Centrum is bereikbaar op werkdagen (maandag tot en met vrijdag):

  • Ochtenden: 8:00 - 12:00 uur
  • Middagen: 13:00 - 16:00 uur

Bel ons via (050) 524 6646 of stuur een bericht via de zorgapp die u gebruikt.

Spoed of buiten kantooruren?

  • Heeft uw vraag spoed, of is het buiten onze werktijden? Neem dan contact op met de Huisartsenpost of de Spoedeisende Hulp.
  • Bij een levensbedreigende situatie belt u altijd 112.

We helpen u graag verder.

Onze medewerkers van het Medisch Service Centrum beantwoorden graag uw vragen over thuismonitoring en de app. Zij kunnen ook helpen met het installeren.

Voor technische vragen kunt u contact opnemen met de helpdesk van de app:

  • Voor de app Thuismeten: helpdesk van Luscii bereikbaar op (085) 130 5851 of per e-mail support@luscii.com.
  • Voor de app SanaCoach: helpdesk SanaCoach bereikbaar op (046) 458 8001 of per e-mail helpdesk@sananet.nl.

Thuismonitoring wordt volledig vergoed vanuit de basisverzekering. Het valt wel onder uw eigen risico (met uitzondering van thuismonitoring tijdens begeleiding zwangerschap). Bij uw zorgverzekeraar kunt u terecht met verdere vragen hierover.

Ervaringen van een patiënt

Dankzij thuismonitoring is zorg altijd dichtbij

Geert Slob

In 2012 wordt bij Geert Slob uit Roden COPD en slaapapneu vastgesteld. Na een operatie blijkt zijn longcapaciteit gehalveerd en daardoor kampt hij met ernstige gezondheidsklachten. Geert is vaak benauwd en longaanvallen zijn geen uitzondering. Sinds 2022 maakt hij gebruik van een app, waarin hij gegevens over zijn gezondheid invult. De verpleegkundigen van het Martini Ziekenhuis lezen op afstand mee en ondernemen zo nodig meteen actie. ‘Thuismonitoring schept rust en geeft mij een vertrouwd gevoel.’

Lees het hele verhaal