Aan het laden
  1. Home
  2. Over Mijn Martini
  3. Veelgestelde vragen over Mijn Martini

Veelgestelde vragen

Begrijpelijk als u vragen heeft over het patiëntenportaal Mijn Martini. Hieronder vindt u een aantal algemene veelgestelde vragen. Ook beantwoorden we vragen over inloggen en e-consult

Mijn Martini

Kijk hiervoor op deze pagina

In Mijn Martini kunt u gegevens uit uw medisch dossier inzien/downloaden, zoals:

  • Persoonlijke gegevens, gegevens zorgverleners en contactpersonen;
  • Verwijzingen, geplande en vorige afspraken, opnames en operaties;
  • Medisch profiel, waaronder allergieën, implantaten, metingen, vaccinaties en medicatie; 
  • Medische historie, zoals voorgeschiedenis, diagnoses en eventuele complicaties;
  • Correspondentie met verwijzers en zorgverleners buiten het ziekenhuis;
  • Uitslagen van laboratorium- en infectieonderzoek, radiologisch onderzoek en pathologisch onderzoek. 

Dat is helaas (nog) niet mogelijk via Mijn Martini. Als ouder kunt u de huidige mogelijkheden voor inzage en kopie van het dossier gebruiken, rekening houdend met de rechten op inzage in het dossier van minderjarigen. Meer informatie over deze procedure vindt u op de pagina Medisch Dossier.

Als u een afspraak heeft op het preoperatief spreekuur, vragen wij u ter voorbereiding een vragenlijst in te vullen. De vragenlijst staat in Mijn Martini onder ‘Vragenlijsten’. De ingevulde gegevens komen rechtstreeks in het elektronisch patiëntendossier terecht. Dit scheelt veel tijd.

De inhoud van het medisch dossier is niet altijd voor iedereen goed te begrijpen. Begrijpt u iets niet, mist u iets of maakt u zich zorgen? Neem voor vragen contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent of bespreek het met uw behandelaar of huisarts.

Nieuwe informatie die wordt toegevoegd aan het elektronisch patiëntendossier wordt in principe direct in Mijn Martini getoond. Er geldt een uitzondering: radiologieverslagen en pathologieverslagen worden 7 dagen na ontvangst door de aanvragend arts in Mijn Martini getoond.

In verband met privacy en beveiliging worden laboratoriumuitslagen die door de huisarts zijn aangevraagd niet standaard getoond in Mijn Martini. Als u onder behandeling komt van een arts in het Martini Ziekenhuis, is het mogelijk om de uitslag beschikbaar te stellen in Mijn Martini. Hiervoor moet de behandeld arts een aanvraag doen. Ook u als patiënt moet toestemming geven aan de arts om de uitslag op te vragen.

Het is voorlopig technisch niet mogelijk om beelden in Mijn Martini te tonen. U kunt alleen het verslag bekijken. Wel kunt u een kopie van de foto's op CD krijgen.

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

  • Er is nog geen aanleiding geweest om het onderwerp met u te bespreken.
  • Het onderwerp is niet op u van toepassing, bijvoorbeeld omdat u geen bloedonderzoek heeft gehad.
  • Er is geen informatie vastgelegd omdat het niet relevant was voor uw behandeling.
  • De informatie is voor een bepaalde datum geregistreerd. Van sommige onderdelen tonen we alleen de informatie die ná een bepaalde datum is geregistreerd.

Denkt u dat er toch iets ontbreekt? Bespreek dit dan met uw behandelaar of bel met de polikliniek.

Voor sommige onderdelen in Mijn Martini geldt dat alleen informatie wordt getoond die na een bepaalde datum aan uw dossier is toegevoegd. Bepaalde uitslagen bijvoorbeeld of correspondentie. Ook worden nog niet alle onderdelen uit uw medisch dossier getoond in Mijn Martini.

Wilt u andere informatie uit uw medisch dossier opvragen dan de informatie die u in Mijn Martini kunt bekijken? Dan kunt u dat doen bij uw behandelaar of via de afdeling Zorgadministratie & Registratie.

  • Kinderen tot 16 jaar kunnen (nog) niet inloggen in Mijn Martini. Ouders / voogden van kinderen tot 16 jaar kunnen in de toekomst een machtiging aanvragen bij het ziekenhuis. Het ziekenhuis heeft hierbij rekening te houden met de Wet op de Geneeskundige Behandelings Overeenkomst (WGBO).
  • In bijzondere gevallen kunnen individuele patiënten, in overleg, worden uitgesloten van toegang tot Mijn Martini. Hiervoor kan een verzoek worden ingediend bij de behandelaar.
  • Het is niet toegestaan om met de DigiD-gegevens van iemand anders in te loggen in Mijn Martini. Deze gegevens zijn strikt persoonlijk.

U kunt een contactpersoon toevoegen via Mijn Martini. U kunt het ook aan ons doorgeven bij de receptie in de centrale hal. Neem hiervoor uw legitimatiebewijs mee. De gegevens van uw contactpersoon zijn vervolgens direct zichtbaar in Mijn Martini. Heeft u eerder een contactpersoon doorgegeven maar ziet u deze niet in Mijn Martini? Dan vragen we u de contactpersoon nogmaals aan ons door te geven via de receptie in de centrale hal. 

Als u onder behandeling bent in het Martini Ziekenhuis, zijn er veel medewerkers betrokken bij uw zorg. Voor de schermen, maar ook achter de schermen. Denk aan de artsen, de verpleegkundigen, maar ook ondersteuners: van apothekersassistent tot facilitair medewerker. Dit allemaal om u de beste zorg te leveren en de zorg continu te verbeteren. Medewerkers kijken tijdens uw behandeling in uw medisch dossier of vullen dit aan. Wettelijk heeft u recht om te weten wie er in uw dossier heeft gekeken. Het Martini Ziekenhuis registreert dit en dat noemen we logging. In Mijn Martini ziet u per dag wie er toegang heeft gehad tot uw medisch dossier (vanaf 1 juli 2020). 

Veelgestelde vragen

Deze website plaatst cookies. Dit doen we om onze site gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van het bezoekersgedrag. Maar u blijft anoniem.