Aan het laden

Martini offers Google® Translate as a convenience for visitors to our web site who may not have Dutch as their primary language. Google® Translate provides automated translations, which may result in incorrect or misleading translations. Martini is not responsible for any translations provided by Google® Translate or for any damages or losses arising from the use of or reliance on these translations. Viewers who rely on information through Google® Translate on our web site do so at their own risk.

Go to Google Translate

  1. Home
  2. Afspraak of opname
  3. Uw zorg digitaal

Uw zorg digitaal

Als patiënt van Martini Ziekenhuis kunt u voor uw zorg gebruik van verschillende websites en app’s. Op deze pagina vindt u een overzicht en uitleg. 

Mijn Martini patiëntenportaal

U heeft als patiënt van het Martini Ziekenhuis toegang tot ‘Mijn Martini’; ons patiëntenportaal.

Hierin kunt u:

  • Uw persoonlijke gegevens controleren en aanpassen.
  • Uw afspraken bekijken
  • Voorafgaand aan uw afspraak  een vragenlijst invullen 
  • Informatie over uw behandeling lezen of bekijken, zoals folders of filmpjes
  • Uw medische gegevens inkijken

Met uw DigiD heeft u veilig toegang tot Mijn Martini. U ontvangt een melding in uw mail als er een bericht voor u klaarstaat in Mijn Martini. Bijvoorbeeld het invullen van een vragenlijst of het lezen van een folder. Lees  hier meer informatie over Mijn Martini. 

Thuismonitoring

Op afstand maar toch dichtbij. Met thuismonitoring ontvangt u zorg waar en wanneer u dit nodig heeft. Voor verschillende behandelingen in ons ziekenhuis kunt u gebruikmaken van deze moderne manier van zorg. Zo houdt u uw gezondheid eenvoudig thuis in de gaten, met professionele ondersteuning op de achtergrond. Meer informatie over Thuismonitoring.

Afspraak via videoconsult

Wanneer het mogelijk is, kan uw afspraak met uw behandelaar via video. Dit noemen we een videoconsult. Dit scheelt u tijd en eventuele reiskosten. Zo werkt het:

  • U ontvangt van ons een e-mail met instructies en de link naar het videoconsult.
  • De link is vanaf 30 minuten voor de afspraak actief.
  • U klikt op de link en geeft toestemming voor het gebruik van de webcam.
  • U ‘zit’ dan automatisch in de ‘wachtkamer’.
  • Op het afgesproken tijdstip maken wij verbinding met u, zodat het consult kan beginnen.

Een videoconsult wordt op dezelfde wijze in rekening gebracht als een poliklinisch consult in het ziekenhuis. Dit kan gevolgen hebben voor uw eigen risico. Lees hier meer informatie over zorgkosten.

Hoe werkt een videoconsult?

 

E-consult

Soms is het handig om een vraag te kunnen stellen aan uw arts of polikliniek wanneer het u uitkomt. Bijvoorbeeld ’s avonds of in het weekend. Op dit moment is het alleen mogelijk om vragen te stellen aan de Schildklierpolikliniek. Het is ook mogelijk om wijzigingen van uw gegevens door te geven via e-consult. We streven ernaar om uw vraag binnen enkele werkdagen te beantwoorden. E-consult is dus niet geschikt voor spoedvragen.

Vragenlijst 

Voor uw bezoek of behandeling kunnen we u vragen om één of meer vragenlijsten digitaal in te vullen. De vragen die gesteld worden gaan bijvoorbeeld over uw klachten of over veranderingen in uw gezondheid tijdens de behandeling. U kunt thuis, in alle rust en op een voor u geschikt moment, de vragen beantwoorden. Hierdoor kunnen wij uw afspraak zo goed mogelijk voorbereiden of uw behandeling aanpassen. U ontvangt een melding in uw mail als er een vragenlijst voor u klaarstaat in Mijn Martini. De ingevulde antwoorden komen rechtstreeks in het elektronisch patiëntendossier terecht. 

Beveiligde e-mail

Wij sturen vertrouwelijke informatie zo weinig mogelijk via e-mail. Als we dit doen, ontvangt u  een beveiligde e-mail via Zivver. Na het aanvragen en invullen van een toegangscode kunt u het bericht lezen.

Persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO)

In een  PGO-app kunt u informatie downloaden van verschillen partijen. Zoals uw huisarts, apotheek en ziekenhuizen waar u ooit behandeld bent. Zo heeft u al uw zorginformatie op één plek. Wij zijn ook aangesloten op PGO. Dat betekent dat u uw gegevens van het Martini Ziekenhuis veilig kunt downloaden in een PGO-app.

ZorgDomein

Als u door uw huisarts wordt verwezen naar Martini Ziekenhuis, gaat dat via ZorgDomein. U ontvangt een e-mail van ZorgDomein. U kunt inloggen op de website van ZorgDomein met een SMS-code om de verwijzing en meer informatie te lezen. 

Heeft u vragen of hulp nodig?

Heeft u vragen over de inhoud van uw medisch dossier? Stel deze tijdens de eerstvolgende afspraak met uw behandelaar. Of neem contact op met de afdeling waar u onder behandeling bent. Heeft u vragen over het gebruik van digitale zorg? Mail uw vraag naar digipunt@mzh.nl.

Ervaringen van een patiënt

Dankzij thuismonitoring is zorg altijd dichtbij

Geert Slob

In 2012 wordt bij Geert Slob uit Roden COPD en slaapapneu vastgesteld. Na een operatie blijkt zijn longcapaciteit gehalveerd en daardoor kampt hij met ernstige gezondheidsklachten. Geert is vaak benauwd en longaanvallen zijn geen uitzondering. Sinds 2022 maakt hij gebruik van een app, waarin hij gegevens over zijn gezondheid invult. De verpleegkundigen van het Martini Ziekenhuis lezen op afstand mee en ondernemen zo nodig meteen actie. ‘Thuismonitoring schept rust en geeft mij een vertrouwd gevoel.’

Lees het hele verhaal