Inleiding
Tijdens je zwangerschap krijg je op het juiste moment belangrijke informatie via een app (de Patient Journey App). Dit noemen we thuismonitoring. In deze folder lees je hoe het werkt.
Patient Journey app
- De Patient Journey app helpt en informeert je thuis tijdens je zwangerschap.
- Je krijgt elke week informatie die die op dat moment voor jou en je zwangerschap belangrijk is.
- Zo ben je goed voorbereid op jouw afspraken met je gynaecoloog of verloskundige.
- De app biedt betrouwbare informatie in de vorm van folders, filmpjes, keuzehulpen en keuzekaarten.
- Je krijgt een melding op je telefoon als je een actie moet doen tijdens je zwangerschap.
Uitnodigingsmail
Je ontvangt een e-mail van het bedrijf Patient Journey op het e-mailadres dat bij het ziekenhuis bekend is. In deze e-mail lees je hoe je de app installeert. Als je de e-mail niet direct ziet, kijk dan in je spam of ongewenste mail.
- Je downloadt de app op je telefoon in de App store of Play Store. Je gebruikt hiervoor de zoekwoorden Patient Journey. Op het plaatje zie je hoe het icoon van deze app eruit ziet.

- Zodra de app is geïnstalleerd activeer je je account via de knop ‘activeer jouw account’ in de welkomstmail. De app vult automatisch je persoonlijke inlogcode in. Je bent nu ingelogd.
Dit heb je nodig
Om de app te gebruiken, heb je een telefoon nodig met een van de volgende besturingssystemen:
- Apple: iPhone of tablet iOS 16 of hoger
- Android 8 of hoger
Als de telefoon of tablet te oud is, werkt de app niet of niet goed.
Zo installeer je de app
In de uitnodigingsmail staat hoe je de app installeert en wat daarvoor nodig is. Meer informatie? Bekijk de video op de site van Patient Journey app.
Zet meldingen van de app aan
Je ontvangt via de app meldingen. Bijvoorbeeld wanneer je een meting moet doen en invullen. Zorg er daarom voor dat meldingen via e-mail of push-berichten aan staan. Hoe je dat doet, verschilt per telefoon. Bekijk hiervoor de handleiding van je telefoon of tablet.
Vragen over de app?
- Heb je vragen over het gebruik van de app? Bekijk dan de veelgestelde vragen op de website van Patient Journey.
- Heb je daarna nog vragen over de werking van de app? Of heb je hulp nodig bij de aanmelding? Neem dan contact op met het Medisch Service Centrum via medischservicecentrum@MZH.nl of via (050) 524 6646. Het Medisch Service Centrum is bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.00 uur.
- Als je vragen hebt over je zwangerschap, neem dan contact op met de Polikliniek Verloskunde.
Dringende medische klachten
Heb je dringende klachten? Gebruik dan niet de app, maar neem direct telefonisch contact op met je verloskundig zorgverlener, spoedeisende hulp of – als het acuut en ernstig is – het landelijke alarmnummer 112. Deze app is namelijk geen vervanging van de spoeddienst.
Je persoonsgegevens
De informatie die je via de app invult, is medische informatie. Het Martini Ziekenhuis is aangesloten bij een samenwerking van 7 ziekenhuizen: Santeon. Ook voor thuismonitoring werken wij samen. Voor meer informatie zie ook de website: Santeon ziekenhuizen.
Bescherming van je gegevens
Samen met Patient Journey en Zorg bij Jou zijn maatregelen genomen om je privacy te bewaken. Je hebt toestemming gegeven voor het delen van medische informatie. Alleen noodzakelijke medische persoonsgegevens worden in de Patient Journey app geplaatst en gedeeld met Patient Journey en het thuismonitoringscentrum. Wil je geen toestemming meer geven? Neem dan contact op met je zorgverlener.
Versie: 00482 Zwangerschap thuismonitoring 2025-06