Ja. Het onderzoek wordt op verzoek van het Martini Ziekenhuis uitgevoerd door een extern onafhankelijk meetbureau: Expoints. Om die reden worden de uitnodigingen vanuit MartiniZiekenhuis@expoints.nl verstuurd naar onze patiënten.
Jaarlijkse patiëntervaringsmeting
Als u in januari, februari of maart 2023 het Martini Ziekenhuis heeft bezocht, dan valt u binnen de groep patiënten die worden uitgenodigd.
We willen u niet teveel vragenlijsten sturen. Daarom hoeft u niet voor alle afdelingen apart een vragenlijst in te vullen. In de uitnodigingsmail staat voor welke afdeling u de vragen kunt invullen.
U kunt terecht bij de helpdesk van Expoints door de uitnodigingsmail te beantwoorden of te mailen naar MartiniZiekenhuis@expoints.nl.
Ja.
Nee. Het Martini Ziekenhuis kan niet achterhalen welke antwoorden u heeft gegeven. De antwoorden worden dus ook niet opgenomen in uw patiëntendossier.
- De resultaten laten ons zien wat we goed doen en wat beter kan. We vergelijken de resultaten ziekenhuisbreed en per specialisme.
- De resultaten vergelijken we ook met andere (Santeon) ziekenhuizen, zodat we hiervan kunnen leren.
- Patiënten kunnen de resultaten gebruiken bij het kiezen van een ziekenhuis.
- De resultaten worden gebruikt door de zorgverzekeraars om verbeteringen te signaleren en voor de zorginkoop.
- Tot slot gebruiken we de resultaten voor externe verantwoording, bijvoorbeeld aan NPCF en de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd.
Bij vragen kunt u een e-mail te sturen naar: meedenken@mzh.nl. We proberen uw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.