Aan het laden
  1. Home
  2. Veelgestelde vragen
  3. Mijn Martini

Mijn Martini

Veelgestelde vragen

In het patiëntenportaal Mijn Martini kunt u onderstaande gegevens uit uw medisch dossier inzien/downloaden:

  • Contactgegevens, leefsituatie en gegevens van de huisarts, apotheek en zorgverzekering.
  • Verwijzingen, geplande en vorige afspraken, opnames en operaties;
  • Medisch profiel, waaronder allergieën, implantaten, metingen, vaccinaties en medicatie. 
  • Medische historie, zoals voorgeschiedenis, diagnoses en eventuele complicaties;
  • Correspondentie met verwijzers en zorgverleners buiten het ziekenhuis.
  • Uitslagen van labonderzoek door het Klinisch Chemisch Lab of CERTE en infectieonderzoek.
  • Daarnaast ook radiologie en pathologie verslagen.

Dat is helaas (nog) niet mogelijk via het patiëntenportaal. Als ouder kunt u de huidige mogelijkheden voor inzage en kopie van het dossier gebruiken, rekening houdend met de rechten op inzage in het dossier van minderjarigen. Meer informatie over deze procedure vindt u op de pagina Medisch Dossier.

Als u een afspraak heeft op het preoperatief spreekuur, vragen wij u ter voorbereiding een vragenlijst in te vullen. De vragenlijst staat in Mijn Martini onder ‘Vragenlijst’. De ingevulde gegevens komen rechtstreeks in het elektronisch patiëntendossier terecht. Dit scheelt veel tijd.

De inhoud van het medisch dossier is niet altijd voor iedereen goed te begrijpen. Begrijpt u iets niet, mist u iets of maakt u zich zorgen? Neem voor vragen contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent of bespreek het met uw behandelaar of huisarts.

Nieuwe informatie die wordt toegevoegd aan het elektronisch patiëntendossier wordt in principe direct in Mijn Martini getoond. Er geldt een uitzondering: radiologieverslagen en pathologieverslagen worden 7 dagen na ontvangst door de aanvragend arts in Mijn Martini getoond.

In verband met privacy en beveiliging worden laboratoriumuitslagen die door de huisarts zijn aangevraagd niet standaard getoond in Mijn Martini. Als u onder behandeling komt van een arts in het Martini Ziekenhuis, is het mogelijk om de uitslag beschikbaar te stellen in Mijn Martini. Hiervoor moet de behandeld arts een aanvraag doen. Ook u als patiënt moet toestemming geven aan de arts om de uitslag op te vragen.

Het is voorlopig technisch niet mogelijk om beelden in Mijn Martini te tonen. U kunt alleen het verslag bekijken. Wel kunt u een kopie van de foto's op CD krijgen.

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

  • Er is nog geen aanleiding geweest om het onderwerp met u te bespreken.
  • Het onderwerp is niet op u van toepassing, bijvoorbeeld omdat u geen bloedonderzoek heeft gehad.
  • Er is geen informatie vastgelegd omdat het niet relevant was voor uw behandeling.
  • De informatie is voor een bepaalde datum geregistreerd. Van sommige onderdelen tonen we alleen de informatie die ná een bepaalde datum is geregistreerd.

Denkt u dat er toch iets ontbreekt? Bespreek dit dan met uw behandelaar of bel met de polikliniek.

Voor sommige onderdelen in Mijn Martini geldt dat alleen informatie wordt getoond die na een bepaalde datum aan uw dossier is toegevoegd. Bepaalde uitslagen bijvoorbeeld of correspondentie. Ook worden nog niet alle onderdelen uit uw medisch dossier getoond in Mijn Martini.

Wilt u andere informatie uit uw medisch dossier opvragen dan de informatie die u in Mijn Martini kunt bekijken? Dan kunt u dat doen bij uw behandelaar of via de afdeling Zorgadministratie & Registratie.

• Kinderen tot 16 jaar kunnen (nog) niet inloggen in Mijn Martini. Ouders / voogden van kinderen tot 16 jaar kunnen in de toekomst een machtiging aanvragen bij het ziekenhuis. Het ziekenhuis heeft hierbij rekening te houden met de Wet op de Geneeskundige Behandelings Overeenkomst (WGBO).

  • In bijzondere gevallen kunnen individuele patiënten, in overleg, worden uitgesloten van toegang tot Mijn Martini. Hiervoor kan een verzoek worden ingediend bij de behandelaar.
  • Het is niet toegestaan om met de DigiD-gegevens van iemand anders in te loggen in Mijn Martini. Een DigiD gebruikersnaam en wachtwoord zijn strikt persoonlijk.

U geeft een contactpersoon aan ons door bij de receptie in de centrale hal van het Martini Ziekenhuis. Neem hiervoor uw legitimatiebewijs mee. De gegevens van uw contactpersoon zijn vervolgens direct zichtbaar in Mijn Martini. Heeft u eerder een contactpersoon doorgegeven maar ziet u deze niet in Mijn Martini? Dan vragen we u de contactpersoon nogmaals aan ons door te geven via de receptie in de centrale hal.

Neem contact op met uw behandelende afdeling. 

Vragen over inloggen

Een computer, laptop, tablet of telefoon met toegang tot internet. Daarnaast heeft u DigiD met sms-functie en een (mobiele) telefoon nodig. Met DigiD gebruiken we een extra controle via een sms-code die u ontvangt op uw mobiele telefoon. Hiervoor moet u deze functie in DigiD wel eerst hebben geactiveerd. Dit kan op de website van DigiD. Hiervoor is het wel nodig dat uw Burger Service Nummer is gevalideerd. Dit gebeurt bij uw eerste afspraak in het ziekenhuis bij de receptie in de centrale hal.

Het Martini Ziekenhuis doet er alles aan om de medische gegevens die in Mijn Martini staan goed te beveiligen. Met de extra controle via sms of via de app van DigiD controleren we dat de juiste persoon toegang krijgt tot de gegevens.

Op www.digid.nl leest u meer over het aanvragen van DigiD.

Op www.digid.nl leest u meer over het opnieuw aanvragen van DigiD.

Inloggen in Mijn Martini vereist naast een DigiD-account ook dat u uw huidige mobiele telefoonnummer aan uw DigiD-account heeft gekoppeld. Zo kunt u de benodigde sms-code ontvangen die u bij het inloggen moet invoeren. U kunt uw actuele mobiele telefoonnummer en de sms-controle koppelen aan uw account op www.digid.nl.

Wanneer u al wel naar het Martini Ziekenhuis bent verwezen door uw huisarts of andere verwijzer, maar u bent nog niet voor uw eerste bezoek in het Martini Ziekenhuis geweest, dan heeft u nog geen toegang tot Mijn Martini. Zodra u voor het eerst een afspraak heeft gehad in het ziekenhuis én u heeft zich gelegitimeerd bij de receptie in de centrale hal, heeft u ook toegang tot Mijn Martini.

Wanneer u zich meldt bij de receptie in de centrale hal van het Martini Ziekenhuis, vragen wij u om zich te legitimeren met een geldig identiteitsbewijs. Zo kunnen wij controleren of u als patiënt bij ons bent geregistreerd en of wij de juiste gegevens van u in ons systeem hebben. Wanneer we dit gecontroleerd en waar nodig bijgewerkt hebben, is ook uw BSN bij het Martini Ziekenhuis gevalideerd en heeft u toegang tot Mijn Martini.

Ja. U kunt bij DigiD uw instellingen wijzigen, waardoor u een gesproken sms op uw vaste telefoonnummer kunt krijgen. Kijk op www.digid.nl voor meer informatie.

Staat uw vraag er niet tussen?

Vertel het ons

Deze website plaatst cookies. Dit doen we om onze site gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van het bezoekersgedrag. Maar je blijft anoniem. Als je verder surft, accepteer je onze cookies.