Aan het laden

Martini offers Google® Translate as a convenience for visitors to our web site who may not have Dutch as their primary language. Google® Translate provides automated translations, which may result in incorrect or misleading translations. Martini is not responsible for any translations provided by Google® Translate or for any damages or losses arising from the use of or reliance on these translations. Viewers who rely on information through Google® Translate on our web site do so at their own risk.

Go to Google Translate

  1. Home
  2. Kosten en vergoedingen
  3. Tarieven

Tarieven

Hier vindt u een overzicht van diverse tarieven voor zorg en medicijnen in het Martini Ziekenhuis. 

Bent u niet verzekerd of heeft uw verzekeraar geen contract met het Martini Ziekenhuis?

Dan gelden voor u deze tarieven:

Contact

Hieronder vindt u de meest gestelde vragen en antwoorden over ziekenhuiskosten en vergoedingen. Staat uw vraag niet in het overzicht? Neem dan contact op met de afdeling Facturatie tel. (050) 524 5070, bereikbaar op werkdagen van 08.30 uur tot 12.30 uur of stuur een mail naar facturatie@mzh.nl. Binnen vijf werkdagen ontvangt u van ons een antwoord.

Veelgestelde vragen over tarieven

Bent u niet verzekerd?
Dan hanteren wij passantentarieven. Deze vindt u in de prijslijsten: Tarieven DBC zorgproducten, Tarieven onverzekerde zorg, Tarieven polikliniek Fysiotherapie, Tarieven eerstelijnsdiagnostiek en  Tarieven Dure geneesmiddelen.

Bent u wel verzekerd?
Overweegt u een behandeling in het Martini Ziekenhuis en wilt u vooraf weten wat de kosten zijn? Als zorgverlener is het lastig te voorspellen welke diagnose uw arts stelt en welke behandelingen u precies gaat krijgen. Wij willen voorkomen dat u verkeerde voorlichting of een onjuiste prijsopgave krijgt. Daarom kunnen we voorafgaand aan uw behandeling in het ziekenhuis geen voorspelling doen van de te verwachte zorgkosten. Voor informatie over de vergoeding van ziekenhuiszorg verwijzen wij u graag naar uw zorgverzekeraar.

De vergoeding is afhankelijk van het contract dat uw zorgverzekeraar heeft met het Martini Ziekenhuis, de polis die u heeft gekozen én uw eigen risico. Om deze reden kan de zorgverzekeraar u als verzekerde als enige adviseren over de vergoeding van de zorgkosten en de gevolgen voor uw eigen risico.

Als zorgverlener is het lastig te voorspellen welke diagnose uw arts stelt en welke behandelingen u precies gaat krijgen. Wij willen voorkomen dat u verkeerde voorlichting of een onjuiste prijsopgave krijgt. Daarom kunnen we voorafgaand aan uw behandeling in het ziekenhuis geen voorspelling doen van de te verwachte zorgkosten.

Ja, een telefonisch consult wordt op dezelfde wijze bij de zorgverzekeraar gedeclareerd als een herhaalconsult op de polikliniek. Dit kan gevolgen hebben voor uw eigen risico. Het telefonisch doorgeven van een uitslag of het maken of verplaatsen van een afspraak valt niet onder een telefonisch consult. Hier zijn dus geen kosten aan verbonden.

Deze website plaatst cookies. Dit doen we om onze site gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van het bezoekersgedrag. Maar u blijft anoniem.