U heeft onlangs een afspraak gehad bij een van onze afdelingen. We vinden het belangrijk om te weten hoe u de medische zorg en onze service hier heeft ervaren. Met uw feedback kunnen we onze zorg en diensten verbeteren. Via de vragenlijst ontvangen onze afdelingen direct uw feedback en kunnen ze hiermee aan de slag. Daarnaast leren afdelingen op deze manier ook van elkaar.
Uw ervaringen
We willen graag weten hoe u onze zorg en service ervaart. Daar leren we van en zo kunnen we onze zorg en service verbeteren waar nodig. We halen op verschillende manieren ervaringen van onze patiënten op. Onder andere met onze patiëntervaringsmetingen. Maar ook door het voeren van spiegel- en focusgesprekken met patiënten. In deze gesprekken vertellen patiënten over hun ervaringen in ons ziekenhuis.
Lees ook eens de ervaringsverhalen van onze patiënten.
Patiëntervaringsmetingen: eens per twee jaar én continu meten
Een ervaringsmeting is waardevol voor ons ziekenhuis. Het geeft aan wat onze patiënten belangrijk vinden en hoe zij onze dienstverlening ervaren. Voor ons is het leerzaam om te weten wat we goed doen, maar vooral ook wat er beter of anders kan. We sturen onze patiënten eens per twee jaar een vragenlijst om hun ervaringen met ons ziekenhuis te delen. De volgende meting vindt plaats in april 2025.
Daarnaast meten we continu patiëntervaringen. Dat doen we door onze patiënten kort na hun afspraak in het ziekenhuis een e-mail te sturen waarin we hen uitnodigen om hun ervaring tijdens die afspraak met ons te delen. Op die manier komt de feedback sneller bij de betreffende afdeling terecht en kunnen we sneller aan de slag met eventuele verbeteringen.
Resultaten Patiëntervaringsmeting 2023
Het Martini Ziekenhuis scoort met een 8,7 voor ziekenhuisopname en met een 8,5 voor poliklinische goed ten opzichte van het landelijk gemiddelde.
- Lees hier meer over hoe onze patiënten het Martini Ziekenhuis beoordelen na een poliklinisch bezoek
- Lees hier meer over hoe onze patiënten het Martini Ziekenhuis beoordelen na een ziekenhuisopname
Veelgestelde vragen over de patiëntervaringsmeting
Als u in januari, februari of maart 2025 het Martini Ziekenhuis heeft bezocht, bestaat de kans dat u zowel een vragenlijst voor de tweejaarlijkse meting als voor de continue meting ontvangt. We stellen het op prijs als u beide vragenlijsten in wilt vullen.
Bovenaan de vragenlijst ziet u staan om welk bezoek (datum en afdeling) het gaat.
Mail uw vraag naar patientervaring@mzh.nl.
Ja. De antwoorden die gegeven worden in de vragenlijsten, zijn niet te herleiden naar specifieke patiënten. Op deze manier is uw privacy gewaarborgd.
Nee. Het Martini Ziekenhuis kan niet achterhalen welke antwoorden u heeft gegeven. De antwoorden worden dus ook niet opgenomen in uw patiëntendossier.
De resultaten laten ons per afdeling zien wat we goed doen en wat beter kan. De resultaten gebruiken de afdelingen om verbeteringen te realiseren in de zorg en dienstverlening aan patiënten. Daarnaast kunnen afdelingen leren van elkaars resultaten.
Heeft u een andere feedback, een klacht of juist een compliment en kunt u dit niet kwijt in de vragenlijst? Dan horen we het natuurlijk graag! Ga naar de pagina Vertel het ons (martiniziekenhuis.nl).
Dat klopt. Ook als u een telefonische afspraak met een van onze afdelingen heeft gehad, horen wij graag uw feedback. U kunt de vragenlijst ook hiervoor invullen.
In de e-mail die u heeft ontvangen, staat onderaan een afmeldlink. Door hierop te klikken, meldt u zich af voor de vragenlijsten. U ontvangt dan geen vragenlijsten meer na toekomstige afspraken in het Martini Ziekenhuis.
Dat kan uiteraard. Stuur in dat geval een e-mail naar patientervaring@mzh.nl, waarin u aangeeft dat u de vragenlijst voortaan weer wilt ontvangen.
Ontvangt u de vragenlijst niet op uw e-mail of op het verkeerde e-mailadres? U kunt uw e-mailadres eenvoudig toevoegen of aanpassen in Mijn Martini. Dat kan op de volgende manier:
- Ga naar Mijn Martini
- Log in met uw DigiD
- Ga naar het tabblad ‘Mijn gegevens’
- Pas hier uw e-mailadres aan.
Hierna ontvangt u voortaan de vragenlijsten op het aangepaste e-mailadres.