Vragen over afspraken in het Martini Ziekenhuis
21-01-2021We krijgen de laatste tijd regelmatig vragen van patiënten of hun afspraak doorgaat. Dit is begrijpelijk, het is immers een onzekere tijd. Goed om te weten is dat we altijd contact met u opnemen bij wijzigingen. Hoort u niets, dan kunt u ervan uitgaan dat uw afspraak doorgaat. Bellen is in dit geval niet nodig. U kunt de status van uw afspraak ook altijd inzien via Mijn Martini.
Bij wijzigingen nemen we contact op
Mochten er wel wijzigingen in uw afspraak komen, dan nemen we tijdig contact op om te kijken naar de beste oplossing. De afspraken bij onze poliafspraken gaan – anders dan in het voorjaar – gewoon door. Wel kan het zijn dat we de afspraak deels of helemaal omzetten naar een telefonische afspraak of videoconsult. Of dit mogelijk is, wordt altijd nauwkeurig beoordeeld door uw behandelend arts. Ook informeren we u vooraf, zodat u weet wat u kunt verwachten.
Afspraak voor opname
Heeft u een afspraak voor opname in het Martini Ziekenhuis? Dan kan het inderdaad zijn dat uw ingreep wordt uitgesteld, omdat we op dit moment minder geplande operaties uitvoeren. Dit doen we om de druk op de zorg te verlichten. Per patiënt wordt zorgvuldig beoordeeld of dit kan. Ook in dit geval geldt dat we u bellen als de operatie niet door kan gaan. Zelf bellen is dus niet nodig. Gaat uw opname door, dan screenen we u voorafgaand op klachten die bij het coronavirus passen en word u zo nodig getest.
Om u goed voor te bereiden op uw afspraak, is het aan te raden deze informatie door te lezen.