2. Veelgestelde vragen
  3. Veelgestelde vragen verzekerden van Zilveren Kruis en a.s.r.

Veelgestelde vragen verzekerden van Zilveren Kruis en a.s.r.

Veelgestelde vragen

Verzekerden van Zilveren Kruis en a.s.r. kunnen tot 2024 geen nieuwe afspraak maken in het Martini Ziekenhuis. We begrijpen dat dit een vervelende boodschap voor u kan zijn en helpen u graag verder.  Hieronder vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen.

Alleen als er een gaatje valt in bijvoorbeeld een operatieplanning kan het zijn dat verzekerden van a.s.r. en Zilveren Kruis in 2023 nog een oproep krijgen.

Update: inmiddels heeft het Martini Ziekenhuis zowel met a.s.r. als Zilveren Kruis voor in 2024 een contract afgesloten. Voor alle verzekerden van a.s.r. en Zilveren Kruis in onze regio is dat goed nieuws.

Onder Zilveren Kruis en a.s.r. vallen verschillende zorgverzekeringen met verschillende namen. Onder Zilveren Kruis vallen de zorgverzekeringen van Zilveren Kruis, Interpolis, FBTO, De Friesland, De christelijke zorgverzekeraar (eerder Pro Life) en ZieZo. Onder a.s.r. vallen de zorgverzekeringen van a.s.r. en a.s.r. Ik kies zelf.

U bent doorwezen naar het Martini Ziekenhuis of u staat op de wachtlijst. Dan ontvangt u zo snel mogelijk een brief. In de brief leest u meer informatie. Informatie over het besluit kunt u hier lezen.

De brief geldt voor alle, nog niet geplande, afspraken.

Deze afspraken gaan wel door:

• Al uw afspraken die al ingepland staan
  • Controle afspraken
  • Spoedeisende hulp
  • Geboortezorg
  • Oncologische zorg
  • Zorg aan kinderen tot 18 jaar.

Alle afspraken die al ingepland staan, gaan door. Dit geldt ook voor controleafspraken. Spoedeisende hulp, geboortezorg, oncologische zorg en zorg aan kinderen tot 18 jaar gaat in ieder geval door en wordt vergoed.

Als u nog geen afspraak hebt, betekent dit helaas dat u in 2023 niet terecht kunt in het Martini Ziekenhuis. We adviseren u om contact op te nemen met uw zorgverzekeraar. Deze kan indien nodig ook bemiddelen bij de verwijzing naar een ander ziekenhuis of zelfstandig behandelcentrum.

In de loop van 2024 ontvangt u een e-mail of brief van ons met daarin een afspraak. U hoeft dus zelfs niks te doen. Als u liever in 2023 een afspraak wil, neem dan contact op met uw zorgverzekeraar. Uw zorgverzekeraar kan bemiddelen bij de verwijzing naar een ander ziekenhuis of zelfstandig behandelcentrum.

Voor u betekent dit dat u in 2023 niet terecht kunt in het Martini Ziekenhuis. . In de loop van 2024 ontvangt u een mail of brief van ons met daarin een afspraak. U hoeft dus zelfs niks te doen.

Zoals gebruikelijk krijgt u enkele weken voor de operatie of ingreep bericht van ons.

Uw geplande afspraak kan gewoon doorgaan. Neem wel eerst contact op met uw zorgverzekeraar. Het telefoonnummer van de afdeling Zorgbemiddeling bij Zilveren Kruis is 071 364 02 80. De telefoonnummers van de andere merken van Zilveren Kruis vindt u op www.mijnzorgverzekeraar.nl. Het telefoonnummer van a.s.r. is 030 257 22 22.

Dit verschilt per situatie. Neem contact op met uw zorgverzekeraar. Mogelijk is een verwijzing naar een ander ziekenhuis of zelfstandig behandelcentrum in uw situatie financieel gunstig.

Het besluit heeft geen gevolgen voor (het afhalen van) medicatie bij de Martini Apotheek.

Voor u verandert er niks. U kunt gewoon tot het einde van het jaar in het Martini Ziekenhuis terecht.

Telefoonnummers t.a.v. zorgbemiddeling

Zorgverzekeraar

Telefoonnummer

Via WhatsApp

Live chat

De Friesland

Op werkdagen van 8.30 – 17.00 uur

FBTO

Op werkdagen van 8.00 – 17.30 uur

Interpolis

Op werkdagen van 8.00 – 18.00 uur

Zilveren Kruis

Op werkdagen van 8.00 – 18.00 uur

a.s.r.

Op werkdagen van 8.30 – 17.30 uur

06 – 51 15 68 68
Op werkdagen van 8.30 – 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 – 17.00 uur

Chat met een medewerker op werkdagen van 8.30 – 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 – 17.00 uur

a.s.r. – ik kies zelf

Op werkdagen van 8.30 – 17.30 uur

06 – 43 46 24 63
Op werkdagen van 8.30 – 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 – 17.00 uur

Heeft u een specifieke vraag voor het Martini Ziekenhuis? Bekijk eerst of uw vraag bij deze veelgestelde vragen staat. Staat uw vraag er niet bij, bel ons dan op (050) 524 5245.