2. Patiënt als partner in onze zorg

Patiënt als partner

In het Martini Ziekenhuis werken we elke dag samen om u de best mogelijke medische zorg te kunnen geven. Daarin bent u als patiënt onmisbaar. Want hoe u onze onderzoeken behandelingen, afspraken en service beleeft, is voor ons een belangrijke maatstaf. Net als hoe uw partner of familie uw zorgtraject bij ons ervaart. Met die informatie kijken we waar onze zorg beter, of prettiger kan. Daarom luisteren we naar al onze patiënten en hun naasten. En dat doen we op verschillende manieren.

Zo zijn uw persoonlijke wensen belangrijk bij het kiezen tussen behandelingen. De keuze maakt u dan ook echt zelf, samen met de arts. Maar ook buiten de behandelkamers vragen we om uw mening. Bijvoorbeeld via het patiëntenpanel of onze jaarlijkse patiëntervaringsmeting. Daarnaast is de Cliëntenraad voor ons een belangrijke stem van iedereen die met ons ziekenhuis te maken krijgt. Wilt u ons zelf iets melden? Dat kan altijd via Vertel het ons. Want samen met u blijven we werken aan de best mogelijke zorg en service.

Patiëntparticipatie

Participatie betekent meedenken en meedoen. Voor het Martini Ziekenhuis is de participatie van onze patiënten belangrijk. U bent als patiënt dan ook echt een partner in onze zorg. Uw mening telt, want samen met u kunnen wij de zorg verder verbeteren. Wij betrekken u daarom graag bij uw eigen zorgproces. Als gesprekspartner en ervaringsdeskundige. Want u kent en ervaart uw ziekte of klachten als geen ander. Ook de ervaring van uw partner of familielid telt hierbij voor ons.

Samen onze zorg vormgeven en ontwikkelen

Uw kijk op onze zorg kan anders zijn dan die van onze zorgverleners. Met uw suggesties, klachten of ervaringen kunnen wij de kwaliteit van onze zorg verbeteren. Voor u, maar natuurlijk ook voor toekomstige patiënten.

Participatie is meer dan samen met uw arts zelf de keuze te maken voor uw behandeling. Of aan te geven wat u belangrijk vindt in uw zorgtraject in het Martini Ziekenhuis. Participatie organiseren wij ook door patiënten via organisaties als de Cliëntenraad, Zorgbelang Groningen of patiëntenverenigingen actief met ons mee te laten denken. Ook staan we open voor ongevraagd advies, suggesties en klachten over onze zorg of service. Want pas als we van u horen wat uw compliment, klacht of verbetersuggestie is, kunnen we hiernaar gaan kijken. Via de pagina Vertel het ons leest u hoe u ons dit kunt melden.