Delen via , of LinkedIn of Mail.

Ervaringsonderzoek

Patiënttevredenheidsmeting 2019 laat positieve uitkomsten zien

Patiënten hebben goede ervaringen met het Martini Ziekenhuis en beoordelen onze poliklinieken met een 8,4 (2018: 8,4)en onze verpleegafdelingen met een 8,6 (2018: 8,4). Dit blijkt uit de resultaten van de Consumer Quality Index Ziekenhuizen (CQI-Z). Deze meting doen wij ieder jaar. De resultaten gebruiken we om de patiëntenzorg en de service in het ziekenhuis verder te verbeteren.

Wat gaat er goed
Op de poliklinieken zijn patiënten vooral tevreden over de bejegening door zorgverleners en artsen. Ook de communicatie wordt positief beoordeeld. Op de verpleegafdelingen scoren het ontvangst op de afdeling en het gevoel van veiligheid hoog. 

Wat kan er nog beter
Patiënten vinden dat er op de poliklinieken verbetering mogelijk is op het gebied van inspraak van de patiënt, wachttijden en privacy bij de balie. Ook zouden patiënten graag de mogelijkheid hebben om iets te drinken in de wachtruimte. 
Op de verpleegafdelingen geven patiënten aan dat er verbetering mogelijk is op de inhoud van het opnamegesprek, de communicatie rondom medicatie (bijwerkingen) en de informatie bij ontslag.

In vergelijking met andere ziekenhuizen scoort het Martini Ziekenhuis op vrijwel alle onderdelen boven het landelijk gemiddelde.

Hoe worden de resultaten verwerkt?

De resultaten worden anoniem inzichtelijk gemaakt voor het Martini Ziekenhuis. Dit betekent dat de antwoorden niet te herleiden zijn naar een bepaalde patiënt. Dit zijn de meestgestelde vragen over het onderzoek. Bekijk ook het filmpje hieronder.

Resultaten CQi 2019

Klik op bovenstaande afbeeldingen voor vergroting