Uw zorg digitaal
Als patiënt van Martini Ziekenhuis kunt u voor uw zorg gebruik van verschillende websites en app’s. Op deze pagina vindt u een overzicht en uitleg.
Mijn Martini patiëntenportaal
U heeft als patiënt van het Martini Ziekenhuis toegang tot ‘Mijn Martini’; ons patiëntenportaal.
Hierin kunt u:
- Uw persoonlijke gegevens controleren en aanpassen.
- Uw afspraken bekijken
- Voorafgaand aan uw afspraak een vragenlijst invullen
- Informatie over uw behandeling lezen of bekijken, zoals folders of filmpjes
- Uw medische gegevens inkijken
Met uw DigiD heeft u veilig toegang tot Mijn Martini. U ontvangt een melding in uw mail als er een bericht voor u klaarstaat in Mijn Martini. Bijvoorbeeld het invullen van een vragenlijst of het lezen van een folder. Lees hier meer informatie over Mijn Martini.
Beveiligde e-mail
Wij sturen vertrouwelijke informatie zo weinig mogelijk via e-mail. Als we dit doen, ontvangt u een beveiligde e-mail via Zivver. Na het aanvragen en invullen van een toegangscode kunt u het bericht lezen.
Afspraak via videoconsult
Wanneer het mogelijk is, kan uw afspraak met uw behandelaar via video. Dit noemen we een videoconsult. Dit scheelt u tijd en eventuele reiskosten. Zo werkt het:
- U ontvangt van ons een e-mail met instructies en de link naar het videoconsult.
- De link is vanaf 30 minuten voor de afspraak actief.
- U klikt op de link en geeft toestemming voor het gebruik van de webcam.
- U ‘zit’ dan automatisch in de ‘wachtkamer’.
- Op het afgesproken tijdstip maken wij verbinding met u, zodat het consult kan beginnen.
Een videoconsult wordt op dezelfde wijze in rekening gebracht als een poliklinisch consult in het ziekenhuis. Dit kan gevolgen hebben voor uw eigen risico. Lees hier meer informatie over zorgkosten.
Hoe werkt een videoconsult?
E-consult
Soms is het handig om een vraag te kunnen stellen aan uw arts of polikliniek wanneer het u uitkomt. Bijvoorbeeld ’s avonds of in het weekend. Op dit moment is het alleen mogelijk om vragen te stellen aan de Schildklierpolikliniek. Het is ook mogelijk om wijzigingen van uw gegevens door te geven via e-consult. We streven ernaar om uw vraag binnen enkele werkdagen te beantwoorden. E-consult is dus niet geschikt voor spoedvragen.
Persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO)
In een PGO-app kunt u informatie downloaden van verschillen partijen. Zoals uw huisarts, apotheek en ziekenhuizen waar u ooit behandeld bent. Zo heeft u al uw zorginformatie op één plek. Wij zijn ook aangesloten op PGO. Dat betekent dat u uw gegevens van het Martini Ziekenhuis veilig kunt downloaden in een PGO-app.
Thuismonitoring
Op afstand maar toch dichtbij. Via thuismonitoring ontvangt u zorg waar en wanneer u dit nodig heeft. Voor verschillende behandelingen in ons ziekenhuis kunt u gebruiken van thuismonitoring. Zo werkt het:
- U doet uw controles thuis
- De gegevens worden via de app naar het Medisch Service Centrum gestuurd
- Zo weten wij hoe het met uw gezondheid gaat
- Als uw gezondheid verandert en het nodig is, komen wij in actie. Bijvoorbeeld door uw medicijnen aan te passen of advies te geven
Thuismonitoring kunt u ontvangen door SanaCoach of Thuismeten-app.
ZorgDomein
Als u door uw huisarts wordt verwezen naar Martini Ziekenhuis, gaat dat via ZorgDomein. U ontvangt een e-mail van ZorgDomein of krijgt u een geprint bericht. U kunt inloggen op de website van ZorgDomein met een SMS-code om de verwijzing te bekijken, maar dat hoeft niet. In de e-mail of het geprinte bericht staat alle informatie die u nodig heeft.
Heeft u vragen of hulp nodig?
Heeft u vragen over de inhoud van uw medisch dossier? Stel deze tijdens de eerstvolgende afspraak met uw behandelaar. Of neem contact op met de afdeling waar u onder behandeling bent. Heeft u vragen over het gebruik van digitale zorg? Mail uw vraag naar digipunt@mzh.nl of bel (050) 524 5155