Aan het laden

Martini offers Google® Translate as a convenience for visitors to our web site who may not have Dutch as their primary language. Google® Translate provides automated translations, which may result in incorrect or misleading translations. Martini is not responsible for any translations provided by Google® Translate or for any damages or losses arising from the use of or reliance on these translations. Viewers who rely on information through Google® Translate on our web site do so at their own risk.

Go to Google Translate

  1. Home
  2. Samen werken aan patiëntveiligheid
  3. Omgaan met calamiteiten

Omgaan met calamiteiten

Goede en veilige zorg is belangrijk. Ondanks onze veilige manier van werken, gaat het soms toch anders dan gepland of verwacht. Dat kan (ernstige) schadelijke gevolgen voor u als patiënt hebben. We spreken dan van een calamiteit. Natuurlijk willen we leren van deze situatie om herhaling te voorkomen. Daarom melden zorgverleners de calamiteit, zodat we kunnen onderzoeken wat de oorzaken zijn geweest. Calamiteiten worden altijd bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg en Jeugd gemeld. De Inspectie beoordeelt ons onderzoek en voert eventueel extra onderzoek uit.

Openheid

Het is voor ons belangrijk dat u, uw naasten en onze zorgverleners open kunnen spreken over wat anders had moeten gaan. Alleen zo kunnen we leren en herhaling voorkomen.

Wilt u zelf melding maken van een situatie waarin de zorg niet is gegaan zoals gepland of verwacht? Ga dan in gesprek met uw arts of bij medewerkers van de afdeling waar u onder behandeling bent. U kunt ook contact opnemen met de klachtenfunctionaris. Of ons een mail sturen via vertelhetons@mzh.nl. Hier kunt u melden waar en welke risico’s u ziet. Of waar u minder tevreden over bent. Wij horen graag uw mening. Zo kunnen we samen zoeken naar een oplossing.

Jaarpublicatie calamiteitenonderzoek

Lees hier de Jaarpublicatie calamiteitenonderzoek in de Santeon ziekenhuizen 2022. 

Deze website plaatst cookies. Dit doen we om onze site gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van het bezoekersgedrag. Maar u blijft anoniem.