2. Over Mijn Martini
  3. Veelgestelde vragen over Mijn Martini
  4. E-consult via Mijn Martini

E-consult via Mijn Martini

Bij een aantal afdelingen in het Martini Ziekenhuis is het mogelijk om online berichten uit te wisselen met uw arts of behandelaar via Mijn Martini. Bijvoorbeeld als u een vraag heeft over klachten gerelateerd aan uw behandeling of over onderzoeken en uitslagen. Dat noemen we e-consult. e-consult is beschikbaar voor patiënten vanaf 16 jaar.

In sommige gevallen kan e-consult de controleafspraken vervangen. Bijvoorbeeld bij chronische ziekten zoals een hoge bloeddruk, astma of suikerziekte. Ook kunt u het e-consult gebruiken om bijwerkingen van medicijnen door te geven. Het uitwisselen van berichten via e-consult met uw behandelaar is veilig. De berichten worden opgeslagen in het elektronisch patiëntendossier (EPD) van het ziekenhuis. U vindt ze ook terug in Mijn Martini.

Let op: heeft u een spoedvraag? Dan is het gebruik van e-consult niet geschikt. Bel dan naar de polikliniek waar u onder behandeling bent.

Welke afdelingen?

E-consult is momenteel beschikbaar voor:

• het wijzigen patiëntgegevens
  • Schildklierpolikliniek

Wanneer de afdeling waar u onder behandeling bent deze mogelijkheid ook biedt, bespreekt uw behandelaar dit met u. U ontvangt daarna een uitnodiging via e-mail. Zorg ervoor dat uw juiste mailadres bij ons bekend is, zodat u deze uitnodiging en volgende meldingen kunt ontvangen.

Veelgestelde vragen over e-Consult

Wanneer de afdeling waar u onder behandeling bent de mogelijkheid voor een e-Consult biedt, dan bespreekt uw behandelaar dit met u. U ontvangt daarna een uitnodiging via de mail. Zorg ervoor dat uw juiste mailadres bij ons bekend is.
Als uw behandelaar via e-Consult een nieuw bericht heeft geplaatst, kunt u hiervan per e-mail een melding ontvangen. Daarvoor is het volgende nodig:
  1. Uw e-mailadres moet bij ons bekend zijn (u kunt dit doorgeven via de receptie).
  2. U heeft toestemming gegeven voor het ontvangen van e-mail (dit kan via de receptie).
  3. Vink in Mijn Martini bij ‘Contactgegevens’ aan dat u een melding via e-mail bij nieuwe e-consult berichten wilt ontvangen.

Om het e-Consult bericht te kunnen lezen, moet u inloggen in Mijn Martini.

Log via uw Digid in op Mijn Martini. In het menu onder e-Consult staan de berichten.
Via e-Consult kunt u tussen afspraken door communiceren met uw behandelaar. Denk hierbij aan vragen over klachten waarvoor u bij ons in behandeling bent of vragen over onderzoeken en uitslagen. e-Consult kan eventueel controleafspraken vervangen bij bijvoorbeeld chronische ziekten. Ook kunt u het e-Consult gebruiken om bijwerkingen van medicijnen door te geven. Heeft uw vraag spoed? Dan is het gebruik van e-Consult niet geschikt.
Verstuurt u een bericht aan uw behandelaar via e-Consult? Dan mag u ervan uitgaan dat u binnen vijf werkdagen een reactie ontvangt van uw behandelaar. Heeft u na vijf werkdagen nog geen reactie ontvangen, dan adviseren wij u om contact op te nemen met de polikliniek waar u onder behandeling bent.
Het meesturen van een bijlage is helaas niet mogelijk via e-Consult.

Aan een e-Consult kunnen kosten verbonden zijn. Dit kan gevolgen hebben voor uw eigen risico.