Hartfalen (polikliniek)
Op werkdagen van 8.30 tot 16.00 uur.
Tel.: (050) 524 5862
E-mail:
hartfalencentrum@mzh.nl
Martini offers Google® Translate as a convenience for visitors to our web site who may not have Dutch as their primary language. Google® Translate provides automated translations, which may result in incorrect or misleading translations. Martini is not responsible for any translations provided by Google® Translate or for any damages or losses arising from the use of or reliance on these translations. Viewers who rely on information through Google® Translate on our web site do so at their own risk.
Uw zorgverlener heeft met u besproken dat u gebruik gaat maken van thuismonitoring bij hartfalen. In deze folder leest u hoe de thuismonitoring werkt en welke app u hiervoor nodig heeft.
Bij thuismonitoring krijgt u thuis begeleiding met gebruik van een app. Via de app geeft u door hoe het met u gaat. Zorgverleners in het Medisch Service Centrum houden deze informatie bij. Als het nodig is, nemen we contact met u op. Ook kunt u altijd uw vragen stellen. Thuismonitoring kan een ziekenhuisopname voorkomen. Door thuismonitoring krijgt u ook meer inzicht in het verloop van uw klachten. U hoeft in principe minder vaak naar het ziekenhuis. Zo krijgt u de zorg die bij u past.
Met meetapparatuur meet u thuis belangrijke waarden, zoals uw gewicht, bloeddruk en hartslag. U geeft deze waarden door via de app. Dit is een app van het bedrijf Luscii. Deze app installeert u op uw smartphone of tablet (zie: ‘Hoe installeert u de Luscii app).
Via de app krijgt u regelmatig vragen over uw gezondheid. Als het goed gaat, zijn het vaak maar enkele vragen. Bij klachten krijgt u extra vragen in de app, zodat wij u beter in de gaten kunnen houden. Soms zijn er klachten waarvoor we telefonisch contact met u opnemen.
Ook kunt u via de app het altijd zelf aangeven als u contact met ons wilt hebben. U kunt ook zelf contact met ons opnemen via medischservicecentrum@MZH.nl of via (050) 524 6646. Het Medisch Service Centrum is bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.00 uur.
U heeft een smartphone of tablet nodig, met een van de volgende besturingssystemen:
Als uw telefoon of tablet te oud is, werkt de app niet of niet goed.
Wanneer vult u uw metingen in?
1x per week meten:
7x per week meten:
Na een ziekenhuisopname vragen wij u vaker te meten. Ook als uw medicatie wordt aangepast moet u vaker meten en vragen beantwoorden via de app.
Om een goed beeld van uw klachten te krijgen, vragen wij u de hartfalen-vragen in de app te beantwoorden. Hoe vaak deze vragen gesteld worden, hangt af van uw klachten.
U krijgt via de app meldingen, bijvoorbeeld als u een meting in moet vullen. Zet daarom meldingen via e-mail of push-berichten in uw telefoon of tablet aan. Uw toestemming is hiervoor nodig. Hoe u dit doet, verschilt per telefoon en tablet.
Deze stappen neemt u bij een Andriod telefoon:
Deze stappen neemt u bij een iPhone:
Soms werken deze voorbeelden niet. Bekijk in dat geval de handleiding van uw telefoon of tablet.
Vragen over hoe de app werkt stelt u aan Luscii Support, via dit e-mailadres: support@luscii.com
Ook kunt u bellen naar dit telefoonnummer: (085) 13 05 851.
U kunt ook de instructiefilmpjes van Luscii bekijken.
De informatie die u via de app invult, is medische informatie. Het Martini Ziekenhuis werkt voor thuismonitoring samen met thuismonitoringcentra van andere Santeon-ziekenhuizen. De ziekenhuizen nemen samen met Luscii maatregelen om uw privacy te bewaken.
U heeft toestemming gegeven voor het delen van medische informatie. Alleen noodzakelijke medische persoonsgegevens worden in de app geplaatst. Deze worden gedeeld met Luscii en de thuismonitoringscentra. Wilt u geen toestemming meer geven? Neem dan contact op met de polikliniek Hartfalen.
Vanaf 1 januari 2023 kunnen ziekenhuizen de kosten voor thuismonitoring zelf declareren bij zorgverzekeraars. U hoeft hiervoor niks te doen. Thuismonitoring wordt volledig vergoed vanuit de basisverzekering, maar valt wel onder uw eigen risico. Bij uw zorgverzekeraar kunt u terecht met andere vragen hierover.
Bij klachten die te maken hebben met hartfalen, belt u de polikliniek Hartfalen of het Medisch Service Centrum via (050) 524 6646. Het Medisch Service Centrum is bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.00 uur.
Heeft u dringende klachten? Gebruik dan niet de app, maar neem direct telefonisch contact op met uw huisarts, huisartsenpost/spoedeisende hulp of – als het acuut en ernstig is – het landelijke alarmnummer 112. Thuismonitoring is namelijk geen vervanging van de spoeddienst.
De informatie in deze folder is belangrijk voor u. Als u moeite heeft met de Nederlandse taal, zorg dan dat u deze folder samen met iemand leest die de informatie voor u vertaalt of uitlegt.
The information in this brochure is important for you. If you have any difficulties understanding Dutch, please read this brochure together with somebody who can translate or explain the information to you.
Bu broşürdeki bilgi sizin için önemlidir. Hollandaca dilde zorlanıyorsanız, bu broşürü size tercüme edecek ya da açıklayacak biriyle birlikte okuyun.
Informacje zawarte w tym folderze są ważne dla Państwa. Jeśli język niderlandzki sprawia Państwu trudność, postarajcie się przeczytać informacje zawarte w tym folderze z kimś, kto może Państwu je przetłumaczyć lub objaśnić.
Versie: 00457 Hartfalen thuismonitoring