Aan het laden

Martini offers Google® Translate as a convenience for visitors to our web site who may not have Dutch as their primary language. Google® Translate provides automated translations, which may result in incorrect or misleading translations. Martini is not responsible for any translations provided by Google® Translate or for any damages or losses arising from the use of or reliance on these translations. Viewers who rely on information through Google® Translate on our web site do so at their own risk.

Go to Google Translate

  1. Home
  2. Over Mijn Martini
  3. Veelgestelde vragen over Mijn Martini

Veelgestelde vragen Mijn Martini

Heeft u vragen over Mijn Martini? Hieronder vindt u een aantal algemene veelgestelde vragen en antwoorden. Klik op de link voor veelgestelde vragen en antwoorden over inloggen en e-consult. Staat uw vraag er niet tussen? Mail uw vraag naar digipunt@mzh.nl

Antwoorden op uw vragen

In Mijn Martini vindt u belangrijke informatie over uw afspraak of behandeling. Daarnaast kunt u gegevens uit uw medisch dossier bekijken en downloaden.

Deze informatie staat voor u klaar in Mijn Martini:

  • Uw afspraken (geplande en eerdere afspraken) staat in Agenda en belangrijke informatie over de de afspraken
  • Folders over uw opname en behandeling
  • Uw persoonlijke gegevens, gegevens van zorgverleners en uw contactpersonen
  • Uw dossier met medische gegevens en uitslagen  
  • Brieven met uw huisarts en andere zorgverleners buiten het ziekenhuis;
  • Uitslagen van laboratorium- en infectieonderzoek, radiologisch onderzoek en pathologisch onderzoek 
  • Eventuele verwijzingen

Heeft u een afspraak bij één van de poliklinieken van het Martini Ziekenhuis? Dan staat de informatie over uw afspraak in Mijn Martini. U ontvangt een e-mail zodra er nieuwe informatie over uw afspraak klaar staat in Mijn Martini.

Om deze e-mail te ontvangen, is het belangrijk dat uw juiste e-mailadres bij ons bekend is én uw contactvoorkeur in Mijn Martini op ‘digitaal’ staat:

  1. Ga naar Mijn Martini
  2. Klik op het tabblad 'Mijn gegevens' 
  3. Controleer onder 'Contactgegevens' of uw e-mailadres goed is ingevuld
  4. Zet uw contactvoorkeur op ‘digitaal’. 

We sturen geen privacygevoelige informatie via e-mail. Daarom staat er in de e-mail over uw afspraak zo weinig mogelijk persoonlijke gegevens en inhoudelijke informatie over uw afspraak of behandeling.

Deze gegevens vindt u in Mijn Martini. Hier logt u veilig in met uw DigiD.

Ga hiervoor naar Agenda en klik op Afspraken. U kunt op de pagina Afspraken uw afspraken vinden en als u op de afspraakinformatie klikt vindt u hier meer informatie over uw afspraak en eventuele voorbereiding. Zoals tijdstip, routenummer en telefoonnummer van de afdeling waar u een afspraak heeft.  

De inhoud van het medisch dossier is niet altijd voor iedereen goed te begrijpen. Begrijpt u iets niet, mist u iets of maakt u zich zorgen? Stel uw vraag tijdens de eerstvolgende afspraak met uw behandelaar. Kan het niet wachten? Neem dan contact op met de afdeling waar u onder behandeling bent. 

Op de beginpagina van Mijn Martini ziet u een overzicht met nieuwe meldingen. Hier kunt u op een ongelezen folder klikken. Ook kunt rechtsboven in uw scherm op het kopje Folders klikken. Op de pagina ziet u overzicht van de folders die uw behandelaar voor u heeft klaar gezet. Klik op de folder om deze te openen en te lezen. 

 

Voorbeeld van nieuwe meldingen Mijn Martini

 

Voorbeeld van overzicht pagina folders Mijn Martini 

 

Nieuwe informatie die wordt toegevoegd aan uw elektronisch patiëntendossier staat direct in Mijn Martini. 

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

  • Er is nog geen aanleiding geweest om het onderwerp met u te bespreken.
  • Het onderwerp is voor u niet van toepassing, bijvoorbeeld omdat u geen bloedonderzoek heeft gehad.
  • Er is geen informatie vastgelegd omdat het niet relevant was voor uw behandeling.
  • De informatie is voor een bepaalde datum geregistreerd. Van sommige onderdelen tonen we alleen de informatie die ná een bepaalde datum is geregistreerd.

Denkt u dat er toch iets ontbreekt? Bespreek dit dan met uw behandelaar of bel met de polikliniek.

Ja dit kan. Dit regelt u met DigiD Machtigen. Meer informatie of direct een machtiging regelen? Ga naar machtigen.digid.nl.

Het beheer van toegang tot gegevens is buiten het Martini Ziekenhuis komen te liggen door DigiD Machtigingen. Als u vermoedt dat er sprake is van misbruik, kunt u dit melden bij de afdeling waar u onder behandeling bent of bij onze klachtenfunctionaris, de politie of het Centraal Meldpunt Identiteitsfraude. 

 

Heeft u een afspraak op het preoperatief spreekuur? Dan vragen wij u om ter voorbereiding een vragenlijst in te vullen. Deze vragenlijst staat in Mijn Martini onder ‘Taken’.

De ingevulde gegevens komen rechtstreeks in het elektronisch patiëntendossier terecht. 

In verband met privacy en beveiliging staan laboratoriumuitslagen die door de huisarts zijn aangevraagd niet standaard in Mijn Martini.

Komt u onder behandeling van een arts in het Martini Ziekenhuis?  Dan kunnen we de laboratoriumuitslagen wel tonen in Mijn Martini. Hiervoor moet de behandelend arts een aanvraag doen. Ook u moet toestemming geven aan de arts om de uitslag op te vragen.

Het is op dit moment technisch niet mogelijk om beelden in Mijn Martini te tonen. U kunt alleen het verslag bekijken. U kunt wel een kopie van de foto's op CD krijgen.

Voor sommige onderdelen in Mijn Martini geldt dat alleen informatie wordt getoond die na een bepaalde datum aan uw dossier is toegevoegd. Bepaalde uitslagen bijvoorbeeld of correspondentie. Ook worden nog niet alle onderdelen uit uw medisch dossier getoond in Mijn Martini.

Wilt u andere informatie uit uw medisch dossier opvragen dan de informatie die u in Mijn Martini kunt bekijken? Dan kunt u dat doen bij uw behandelaar of via dit formulier

Wilt u dat iemand anders uw zaken regelt met het Martini Ziekenhuis? Dit kan met DigiD Machtigen. Meer informatie of direct een machtiging regelen? Ga naar  machtigen.digid.nl

Soms geven wij een patiënt geen toegang tot Mijn Martini. Dit doen wij alleen in overleg en na een verzoek aan de behandelaar. 

Het beheer van toegang tot gegevens is buiten het Martini Ziekenhuis komen te liggen door DigiD Machtigingen. Als u vermoedt dat er sprake is van misbruik, kunt u dit melden bij de afdeling waar u onder behandeling bent of bij onze klachtenfunctionaris, de politie of het Centraal Meldpunt Identiteitsfraude. 

 

U kunt een contactpersoon toevoegen via Mijn Martini. U kunt het ook aan ons doorgeven bij de receptie in de centrale hal. Neem hiervoor uw legitimatiebewijs mee. De gegevens van uw contactpersoon zijn vervolgens direct zichtbaar in Mijn Martini. Heeft u eerder een contactpersoon doorgegeven maar ziet u deze niet in Mijn Martini? Dan vragen we u de contactpersoon nogmaals aan ons door te geven via de receptie in de centrale hal. 

Als u onder behandeling bent in het Martini Ziekenhuis, zijn er veel medewerkers betrokken bij uw zorg. Voor de schermen, maar ook achter de schermen. Denk aan de artsen, de verpleegkundigen, maar ook ondersteuners: van apothekersassistent tot facilitair medewerker. Dit allemaal om u de beste zorg te leveren en de zorg continu te verbeteren. Medewerkers kijken tijdens uw behandeling in uw medisch dossier of vullen dit aan. Wettelijk heeft u recht om te weten wie er in uw dossier heeft gekeken. Het Martini Ziekenhuis registreert dit en dat noemen we logging. In Mijn Martini ziet u per dag wie er toegang heeft gehad tot uw medisch dossier (vanaf 1 juli 2020). 

Veelgestelde vragen Mijn Martini

Deze website plaatst cookies. Dit doen we om onze site gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van het bezoekersgedrag. Maar u blijft anoniem.