Aan het laden

Martini offers Google® Translate as a convenience for visitors to our web site who may not have Dutch as their primary language. Google® Translate provides automated translations, which may result in incorrect or misleading translations. Martini is not responsible for any translations provided by Google® Translate or for any damages or losses arising from the use of or reliance on these translations. Viewers who rely on information through Google® Translate on our web site do so at their own risk.

Go to Google Translate

  1. Home
  2. Nieuws & ontwikkelingen
  3. Uitnodiging jaarlijkse patiëntervaringsmeting

Nieuws - 13-04-2023

Uitnodiging jaarlijkse patiëntervaringsmeting

Hoe ervaren onze patiënten onze medische zorg en onze service? Dat vinden we belangrijk om te weten. Met deze informatie kunnen we namelijk onze zorg en onze diensten verbeteren. Een van de manieren om deze informatie te verzamelen, is met de jaarlijkse patiëntervaringsmeting. Vanaf vandaag ontvangen patiënten van het Martini Ziekenhuis een mail met de uitnodiging hieraan deel te nemen.

Wat wordt er gemeten?
Patiënten die in januari, februari of maart 2023 voor een onderzoek of behandeling bij ons zijn geweest, krijgen een uitnodiging voor deze patiëntervaringsmeting. De vragen gaan over het hele zorgproces: van bereikbaarheid, poliklinisch bezoek, opname, zorg door artsen en verpleegkundigen, tot ontslag en nazorg. De geanonimiseerde uitkomsten van het onderzoek worden ziekenhuisbreed en op specialismeniveau vergeleken. Ook vergelijken we de resultaten met andere (Santeon) ziekenhuizen, zodat we van elkaar kunnen leren. Bovendien gebruiken we de uitkomsten voor externe verantwoording, bijvoorbeeld aan de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd.

Een ziekenhuis kiezen op basis van resultaten
Patiënten kunnen de resultaten gebruiken in het maken van een keuze voor een bepaald ziekenhuis. Uit eerdere patiëntervaringsmetingen van het Martini Ziekenhuis blijkt bijvoorbeeld dat we hoog scoren op respect, veiligheid en vertrouwen in de arts en verpleegkundigen. Hetzelfde geldt voor de vriendelijkheid van onze baliemedewerkers en de informatievoorziening bij vertrek uit het ziekenhuis. Bekijk hier de resultaten van 2022.

Bent u uitgenodigd voor de patiëntervaringsmeting en heeft u nog vragen? Lees dan de veelgestelde vragen.