Aan het laden

Martini offers Google® Translate as a convenience for visitors to our web site who may not have Dutch as their primary language. Google® Translate provides automated translations, which may result in incorrect or misleading translations. Martini is not responsible for any translations provided by Google® Translate or for any damages or losses arising from the use of or reliance on these translations. Viewers who rely on information through Google® Translate on our web site do so at their own risk.

Go to Google Translate

  1. Home
  2. Nieuws & ontwikkelingen
  3. Martini Ziekenhuis breidt reguliere zorg steeds verder uit

Nieuws - 14-05-2020

Martini Ziekenhuis breidt reguliere zorg steeds verder uit

Martini ziekenhuis gevel van buiten af

Sinds 28 april start het Martini Ziekenhuis de reguliere zorg weer op. 

De afgelopen weken ontvingen we weer patiënten op steeds meer poliklinieken. Ook  vinden er steeds meer onderzoeken plaats zoals MRI’s en CT-scans en nemen we meer operatiekamers in gebruik. Daar zijn we heel blij mee. Stap voor stap breiden we de zorg verder uit. Dat doen we zorgvuldig om de veiligheid voor iedereen te kunnen waarborgen. 

Dubbele controle

Het belangrijkste is dat we voorkomen dat geplande patiënten, bezoekers, begeleiders en medewerkers met klachten, die kunnen wijzen op het coronavirus, het ziekenhuis binnen komen. Daarom stellen we patiënten voordat ze naar het ziekenhuis komen op twee momenten vragen over hun gezondheid,  telefonisch een paar dagen voor de afspraak én op het moment dat patiënten het ziekenhuis binnenlopen. Bezoekers en begeleiders krijgen die vragen ook bij binnenkomst.  

Kom zoveel mogelijk alleen

Om de 1,5 meter afstand goed aan te kunnen houden, mag het vooral niet té druk worden in het ziekenhuis. Daarom hebben we het aantal stoelen in wachtkamers aangepast en vragen we patiënten dringend om alleen naar het ziekenhuis te komen, dus zonder naaste of begeleider (natuurlijk kan deze persoon wel in de auto wachten en u weer ophalen bij de hoofdingang). Neem ook geen kinderen mee. Hoe minder begeleiding er mee komt, hoe meer patiënten we zorg kunnen verlenen. Dit heeft alles te maken met de beschikbare ruimte en de veilige afstand die we met elkaar willen houden. In het ziekenhuis zijn gastvrouwen en gastheren aanwezig om u te helpen.

We nemen contact op over uw afspraak

Onze medisch specialisten bekijken zorgvuldig welke patiënten snel gezien en geholpen moeten worden in het ziekenhuis. Zij krijgen als eerste bericht. Patiënten hoeven hier niet zelf achteraan. Het ziekenhuis neemt contact op. Waar het kan, gaan we door met telefonische afspraken of afspraken via videobellen. De afgelopen periode waren er zeker vijf keer zoveel telefonische consulten als vorig jaar rond deze tijd. Bij mensen met Corona-achtige klachten kijken we hoe we hen, ondanks hun klachten, toch kunnen helpen. Zodra ze klachtenvrij zijn maken we een nieuwe afspraak, ze komen niet onderaan op de wachtlijst.

Als uw gezondheid ondertussen verslechtert of uw klachten nemen toen, zoek  dan contact met uw huisarts. Uw huisarts kan beoordelen of uw situatie spoedeisend is en hierover contact zoeken met het ziekenhuis.