Aan het laden

Martini offers Google® Translate as a convenience for visitors to our web site who may not have Dutch as their primary language. Google® Translate provides automated translations, which may result in incorrect or misleading translations. Martini is not responsible for any translations provided by Google® Translate or for any damages or losses arising from the use of or reliance on these translations. Viewers who rely on information through Google® Translate on our web site do so at their own risk.

Go to Google Translate

  1. Home
  2. Nieuws & ontwikkelingen
  3. Het Martini Ziekenhuis creëert ruimte in de planning om druk op personeel te verminderen

Nieuws - 29-09-2020

Het Martini Ziekenhuis creëert ruimte in de planning om druk op personeel te verminderen

Door verminderde inzetbaarheid onder zorgpersoneel in het Martini Ziekenhuis neemt de werkdruk toe.

Bijna 10% van de mensen is thuis: een deel vanwege verkoudheidsklachten, anderen vanwege seizoensgriep. Het ziekenhuis ziet daarnaast dat het aantal COVID-patiënten gestaag toeneemt; dit vraagt om extra inzet van medewerkers. De flexibele capaciteit is al bijna geheel benut. ‘Dit betekent dat er nog heel weinig rek in zit en dat baart me zorgen,’ zegt bestuursvoorzitter Hans Feenstra. ‘Het is belangrijk dat onze collega’s goed inzetbaar blijven, zeker gezien de verwachting dat deze situatie de komende maanden aanhoudt. We hebben daarom besloten de zorg nu in beperkte mate af te schalen om zo ruimte te creëren in de planning.’

Concreet betekent dit dat vanaf dinsdag 29 september twee weken lang twee OK’s sluiten. Het gaat om ongeveer 80 patiënten. Zij zijn inmiddels gebeld om hun afspraak uit te stellen. Na deze twee weken wordt de situatie opnieuw bekeken. Hans Feenstra: ‘We realiseren ons dat het voor patiënten echt heel vervelend is dat we een aantal operaties op korte termijn afzeggen. Door nu tijdelijk twee OK’s te sluiten, hopen we de impact zo klein mogelijk te houden.’