Uw tevredenheid, onze zorg
Inleiding
Alle medewerkers van het Martini Ziekenhuis willen u zo goed mogelijk helpen. Loopt een onderzoek of behandeling toch anders dan verwacht of gewenst? Dan horen we dat graag. Net als opmerkingen of klachten over hoe we met u omgaan, de informatie die u krijgt en de organisatie van de zorg.
We vinden het belangrijk dat u uw klachten met ons deelt. Dat is nodig voor uw eigen tevredenheid en het verbeteren van de zorg. In deze folder leest u hoe u klachten en opmerkingen kunt delen. Ook krijgt u uitgebreide informatie over de klachtenfunctionaris.
Bespreek het eerst op de afdeling
Bent u ontevreden over iets wat in het ziekenhuis is gebeurd? Twijfel niet om dit op de afdeling te vertellen. Zorgverleners vinden het fijn om direct van u te horen waar u mee zit. Dat is de kortste weg. Na een goed gesprek zijn de meeste mensen een stuk minder ontevreden.
Vindt u het moeilijk om met de betrokken zorgverlener(s) te praten? Of heeft het gesprek met de zorgverlener uw probleem nog niet opgelost? Dan kan de klachtenfunctionaris van het Martini Ziekenhuis u ondersteunen.
Klachtenfunctionaris
- De klachtenfunctionaris van het Martini Ziekenhuis is onpartijdig. Dat betekent dat de klachtenfunctionaris vooraf geen partij kiest.
- De klachtenfunctionaris helpt u de juiste manier te bepalen om uw klacht te behandelen. Als het nodig is, kan de klachtenfunctionaris bemiddelen bij gesprekken.
- Vooraf bespreekt de klachtenfunctionaris de mogelijkheden met u. Daarbij geeft u aan wat u zelf graag zou willen. De klachtenfunctionaris heeft daarbij een plicht tot geheimhouding. De informatie uit het gesprek wordt dus niet zomaar doorverteld.
Contact opnemen
Als u contact met de klachtenfunctionaris wilt opnemen, kunt u:
- Bellen via telefoonnummer (050) 524 5035.
- Een brief sturen naar:
Klachtenfunctionaris Martini Ziekenhuis Postbus 30033
9700 RM Groningen. - Het klachtenformulier invullen (dat heeft de voorkeur).
- Een e-mail sturen naar: klachten@mzh.nl.
U krijgt binnen 1 week een reactie op uw melding.
Belangrijk om te weten
-
De klachtenfunctionaris hoort graag wat u wilt bereiken. Dat helpt om de klacht zo goed mogelijk te behandelen.
-
Vindt de klachtenfunctionaris het nodig om uw medisch dossier te bekijken? Dan wordt uw toestemming gevraagd.
-
In overleg met u, vertelt de klachtenfunctionaris uw klacht aan degene(n) waar u een klacht over heeft. De persoon wordt gevraagd om op de klacht te reageren.
-
Vervolgens laat de klachtenfunctionaris de reactie aan u weten. Dat kan mondeling of schriftelijk zijn. Ook kan er een gesprek geregeld worden tussen u en de persoon/personen over wie u een klacht heeft. De klachtenfunctionaris kan dit gesprek begeleiden.
-
Ook als u een schadevergoeding wilt, neemt u contact op met de klachtenfunctionaris.
-
Heeft u alleen een klacht over een factuur? Dan stuurt de klachtenfunctionaris uw klacht door naar de afdeling Zorgregistratie & Facturatie. Deze afdeling behandelt uw klacht en informeert u hierover.
Meer informatie
Meer informatie over de klachtenbehandeling vindt u in het Klachtenreglement van het Martini Ziekenhuis.
Het Klachtenreglement kunt u opvragen bij de klachtenfunctionaris via (050) 524 5035 of klachten@mzh.nl. Het Klachtenreglement staat ook op de website https://www.martiniziekenhuis.nl/media/kuopxbva/klachtenreglement-martini-ziekenhuis.pdf.
Versie: 617241 07-2023 Klachtenbehandeling