Aan het laden

Martini offers Google® Translate as a convenience for visitors to our web site who may not have Dutch as their primary language. Google® Translate provides automated translations, which may result in incorrect or misleading translations. Martini is not responsible for any translations provided by Google® Translate or for any damages or losses arising from the use of or reliance on these translations. Viewers who rely on information through Google® Translate on our web site do so at their own risk.

Go to Google Translate

  1. Home
  2. Folders
  3. Uw tevredenheid, onze zorg
Terug naar bovenliggende pagina

Uw tevredenheid, onze zorg

Folder

Inleiding

Alle medewerkers van het Martini Ziekenhuis willen u zo goed mogelijk helpen. Loopt een onderzoek of behandeling toch anders dan verwacht of gewenst? Dan horen we dat graag. Net als opmerkingen of klachten over hoe we met u omgaan, de informatie die u krijgt en de organisatie van de zorg.

We vinden het belangrijk dat u uw klachten met ons deelt. Dat is niet alleen belangrijk voor uw eigen tevredenheid, maar ook voor het verbeteren van onze dienstverlening.

In deze folder leest u hoe u klachten en opmerkingen kunt delen. Ook krijgt u uitgebreide informatie over de klachtenfunctionaris.

Bespreek het eerst op de afdeling

Bent u ontevreden over iets wat in het ziekenhuis is gebeurd? Twijfel niet om dit op de afdeling te vertellen. Zorgverleners vinden het fijn om direct van u te horen waar u mee zit. Dat is de kortste weg. Na een goed gesprek zijn de meeste mensen een stuk minder ontevreden.

Vindt u het moeilijk om met de betrokken zorgverlener(s) te praten? Of heeft het gesprek met de zorgverlener uw probleem nog niet opgelost? Dan kan de klachtenfunctionaris van het Martini Ziekenhuis u ondersteunen.

Klachtenfunctionaris

  • De klachtenfunctionaris van het Martini Ziekenhuis is onpartijdig. Dat betekent dat de klachtenfunctionaris vooraf geen partij kiest.
  • De klachtenfunctionaris helpt u de juiste manier te bepalen om uw klacht te behandelen. Als het nodig is, kan de klachtenfunctionaris bemiddelen bij gesprekken.
  • Vooraf bespreekt de klachtenfunctionaris de mogelijkheden met u. Daarbij geeft u aan wat u zelf graag zou willen. De klachtenfunctionaris heeft daarbij een plicht tot geheimhouding. De informatie uit het gesprek wordt dus niet zomaar doorverteld.

Contact opnemen

Als u contact met de klachtenfunctionaris wilt opnemen, kunt u:

  • ​​Bellen via telefoonnummer (050) 524 5035.
  • Een brief sturen naar:
    Klachtenfunctionaris Martini Ziekenhuis Postbus 30033
    9700 RM Groningen.
  • Het klachtenformulier invullen op onze website. (bij voorkeur)
  • Een e-mail sturen naar: klachten@mzh.nl.

U krijgt binnen 1 week een reactie op uw melding.

Belangrijk om te weten

  • De klachtenfunctionaris hoort graag wat u wilt bereiken. Dat helpt om de klacht zo goed mogelijk te behandelen.
  • Als de klachtenfunctionaris het nodig vindt om uw medisch dossier te bekijken, wordt uw toestemming gevraagd.
  • In overleg met u, vertelt de klachtenfunctionaris uw klacht aan de persoon/personen waar u een klacht over heeft. De persoon wordt gevraagd om op de klacht te reageren.
  • Vervolgens laat de klachtenfunctionaris de reactie aan u weten Dat kan mondeling of schriftelijk zijn. Ook kan er een gesprek geregeld worden tussen u en de persoon/personen over wie u een klacht heeft. De klachtenfunctionaris kan dit gesprek begeleiden.
  • Ook als u een schadevergoeding wilt, vragen we u om contact op te nemen met de klachtenfunctionaris.
  • Heeft u alleen een klacht over een factuur? Dan stuurt de klachtenfunctionaris uw klacht door naar de afdeling Zorgregistratie & Facturatie. Deze afdeling behandelt uw klacht en informeert u hierover.

Meer informatie

Meer informatie over de klachtenbehandeling vindt u in het Klachtenreglement van het Martini Ziekenhuis.
Het Klachtenreglement kunt u opvragen bij de klachtenfunctionaris via (050) 524 5035 of klachten@mzh.nl. Het Klachtenreglement staat ook op onze website https://www.martiniziekenhuis.nl/media/kuopxbva/klachtenreglement-martini-ziekenhuis.pdf.

Versie: 617241 07-2023 Klachtenbehandeling

Deel via e-mail

Deze website plaatst cookies. Dit doen we om onze site gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van het bezoekersgedrag. Maar u blijft anoniem.