Aan het laden
  1. Home
  2. Over het Martini Ziekenhuis
  3. Patiënt als partner

Patiënt als partner

Als mensgericht ziekenhuis vinden we het belangrijk om oog en oor te hebben voor de behoefte en wensen van onze patiënten. Onze zorg begint daarom met een goed gesprek. We vragen en luisteren, zodat patiënten de ruimte krijgen om te vertellen wat zij belangrijk vinden. Daarbij betrekken we natuurlijk hun naasten: als zij zich ook gehoord en gezien voelen, is dat beter voor de patiënt.

Beslissingen over de zorg nemen we samen. We praten open over welke behandeling gewenst en haalbaar is en bijdraagt aan kwaliteit van leven. Daarmee behoudt de patiënt eigen regie en kan onnodig handelen worden voorkomen.

Om samen te kunnen beslissen, is het nodig dat zorgverleners patiënten inzicht geven in zorguitkomsten en informatie op maat bieden. Veilig patiëntenportaal Mijn Martini draagt daaraan bij: patiënten kunnen in dit portaal hun eigen medisch dossier inzien en in de toekomst ook zelf afspraken maken.

Regelmatig vragen we patiënten actief naar hun ervaringen in ons ziekenhuis. Daar passen we onze zorg op aan. Want ook wat goed is, kan altijd beter.

Deze website plaatst cookies. Dit doen we om onze site gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van het bezoekersgedrag. Maar je blijft anoniem. Als je verder surft, accepteer je onze cookies.