Uitnodigingen jaarlijkse patiënt ervaringsmeting verzonden
15-04-2022Hoe onze patiënten onze medische zorg en service ervaren, is voor ons een belangrijke maatstaf. Met die informatie kijken we waar de zorg beter of prettiger kan. Hierin willen we continu verbeteren. Een van de manieren om deze onmisbare informatie te verzamelen, is met de jaarlijkse patiënt ervaringsmeting. Vanaf vandaag ontvangen patiënten van het Martini Ziekenhuis een mail met de uitnodiging hieraan deel te nemen.
Het gaat om volwassen patiënten die in januari, februari of begin maart 2022 voor een onderzoek of behandeling bij ons zijn geweest. De vragen gaan over het hele zorgproces. Van bereikbaarheid, poliklinisch bezoek, opname, zorg door artsen en verpleegkundigen, tot ontslag en nazorg. De geanonimiseerde uitkomsten van het onderzoek worden ziekenhuisbreed en op specialismeniveau vergeleken. Ook vergelijken we de resultaten met andere (Santeon) ziekenhuizen, zodat we kunnen leren van best practices. Bovendien gebruiken we de uitkomsten voor externe verantwoording, bijvoorbeeld aan de Inspectie voor de Gezondheidszorg.
Keuze informatie voor de patiënt
Patiënten kunnen de resultaten gebruiken in het maken van een keuze voor een bepaald ziekenhuis. Uit de patiënt ervaringsmeting van het Martini Ziekenhuis is bijvoorbeeld gebleken dat we hoog scoren op respect, veiligheid en vertrouwen in de arts en verpleegkundigen. Hetzelfde geldt voor de vriendelijkheid van onze baliemedewerkers en de informatievoorziening bij vertrek uit het ziekenhuis.
Bent u uitgenodigd voor de patiëntervaringsmeting en heeft u nog vragen? Lees dan eerst de veel gestelde vragen.
Bekijk hier de uitkomsten van de patiënt ervaringsmeting 2021.