Aan het laden
  1. Home
  2. Patiënt als partner in onze zorg
  3. Patiëntenparticipatie

Patiëntenparticipatie

Participatie betekent meedenken en meedoen. Voor het Martini Ziekenhuis is de participatie van onze patiënten belangrijk. U bent als patiënt dan ook echt een partner in onze zorg. Uw mening telt, want samen met u kunnen wij de zorg verder verbeteren. Wij betrekken u daarom graag bij uw eigen zorgproces. Als gesprekspartner en ervaringsdeskundige. Want u kent en ervaart uw ziekte of klachten als geen ander. Ook de ervaring van uw partner of familielid telt hierbij voor ons. 

Samen onze zorg vormgeven en ontwikkelen

Uw kijk op onze zorg kan anders zijn dan die van onze zorgverleners. Met uw suggesties, klachten of ervaringen kunnen wij de kwaliteit van onze zorg verbeteren. Voor u, maar natuurlijk ook voor toekomstige patiënten.

Participatie is meer dan samen met uw arts zelf de keuze te maken voor uw behandeling. Of aan te geven wat u belangrijk vindt in uw zorgtraject in het Martini Ziekenhuis. Participatie organiseren wij ook door patiënten via organisaties als de Cliëntenraad, Zorgbelang Groningen of patiëntenverenigingen actief met ons mee te laten denken. Ook staan we open voor ongevraagd advies, suggesties en klachten over onze zorg of service. Want pas als we van u horen wat uw compliment, klacht of verbetersuggestie is, kunnen we hiernaar gaan kijken. Via de pagina Vertel het ons leest u hoe u ons dit kunt melden.

Uw ervaring

Daarnaast stellen wij u ook vragen over hoe u onze zorg en service ervaart. Dit doen we door de jaarlijkse patiëntervaringsmeting (CQ-index) en met spiegelgesprekken. Lees ook de ervaringsverhalen van onze patiënten. 

Patiëntervaringsmeting (CQ-index)

Ieder jaar in maart ontvangen patiënten een mail met de vraag om hun tevredenheid over verschillende onderwerpen aan te geven. De resultaten uit deze CQ-index gebruiken we om te kijken waar we zaken beter of anders kunnen gaan doen. Uit de CQ-index komt ook een rapportcijfer. Patiënten geven het Martini Ziekenhuis een 8,4 voor onze poliklinische zorg. En een 8,6 bij ziekenhuisopname.

Spiegelgesprekken

Regelmatig nodigen we een kleine groep patiënten uit om, samen met een onafhankelijke gespreksleider, te vertellen over hun ervaringen op een van onze afdelingen. Bij deze gesprekken horen een aantal medewerkers van de afdeling toe.

Patiënt als partner in onze zorg

Deze website plaatst cookies. Dit doen we om onze site gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van het bezoekersgedrag. Maar je blijft anoniem. Als je verder surft, accepteer je onze cookies.