Delen via , of LinkedIn of Mail.

Tips en veelgestelde vragen Mijn Martini

Alle informatie over de inhoud van het patiëntenportaal Mijn Martini leest u op de pagina Wat u in Mijn Martini kunt zien en doen. Ook in het portaal zelf staat bij elk onderdeel een korte toelichting. Hieronder geven we antwoord op veelgestelde vragen over Mijn Martini.

Heeft u na het lezen van de informatie op deze pagina toch nog een vraag over het gebruik van het patiëntenportaal? Of loopt u tijdens het gebruik van het patiëntenportaal tegen een fout of belemmering aan in het systeem? Laat het ons weten via patientenportaal@mzh.nl

Heeft u een verbetersuggestie voor het patiëntenportaal? Vertel het ons via vertelhetons@mzh.nl.

Inloggen in Mijn Martini

Voor wie is het, wat heb ik nodig en wat doe ik bij problemen?

Medische informatie in Mijn Martini: ik begrijp iets niet, ik mis iets, ik maak me zorgen

Heeft u een vraag over de medische inhoud van Mijn Martini? Of denkt u dat bepaalde informatie niet klopt of ontbreekt? Bespreek dit dan met uw behandelend arts tijdens uw eerstvolgende afspraak in het ziekenhuis of met uw huisarts.

Maakt u zich erg zorgen over iets wat u in Mijn Martini heeft gelezen? Neem dan contact op met de afdeling waar u onder behandeling bent. Contactgegevens van de verschillende poliklinieken vindt u in het patiëntenportaal en op de website van het Martini Ziekenhuis.

Hoe snel is de informatie in mijn dossier ook in het portaal te bekijken?

Nieuwe informatie die wordt toegevoegd aan het elektronisch patiëntendossier en die wordt getoond in het patiëntenportaal Mijn Martini, is in principe direct beschikbaar. Bijvoorbeeld brieven en labuitslagen. Er geldt een uitzondering voor de radiologieverslagen en pathologieverslagen. Deze worden zeven dagen na ontvangst door de aanvragend arts in het patiëntenportaal getoond.

Waarom staat er geen informatie bij contactpersoon? Ik heb deze informatie wel gegeven.

Tot voor kort hadden we in het elekronisch patiëntendossier meerdere plaatsten om de contactpersoon te registreren. Dit doen we nu op één centrale plek, zodat we de informatie in het portaal kunnen tonen. Als de contactpersoon op deze centrale plek is ingevuld, ziet u dit staan in het patiëntenportaal.

Bij sommige onderdelen in Mijn Martini zie ik geen informatie. Hoe kan dat?

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

  • Er is nog geen aanleiding geweest om het onderwerp met u te bespreken.
  • Het onderwerp is niet op u van toepassing, bijvoorbeeld omdat u geen bloedonderzoek heeft gehad.
  • Er is geen informatie vastgelegd omdat het niet relevant was voor uw behandeling.
  • De informatie is voor een bepaalde datum geregistreerd. Van sommige onderdelen in het portaal tonen we alleen de informatie die ná een bepaalde datum is geregistreerd. De betreffende datum staat bij het onderdeel in het portaal.

Denkt u dat er toch iets ontbreekt? Bespreek dit dan met uw behandelend arts of bel met de polikliniek.

Worden er ook beelden, zoals röntgenfoto’s, getoond in Mijn Martini?

Het is voorlopig technisch niet mogelijk om beelden in het patiëntenportaal te tonen. U kunt alleen het verslag bekijken. Wel kunt u een kopie van de foto's op CD krijgen. Kijk voor meer informatie hierover op onze website.

Kan ik de inhoud van het patiëntenportaal printen of downloaden?

U kunt een overzicht van de informatie die wordt getoond in Mijn Martini printen of opslaan als PDF. Deze mogelijkheid vindt u onder de knop Dossier. In het venster dat vervolgens verschijnt, selecteert u uw eigen printer. Wilt u het bestand opslaan als PDF? Dan heeft u een programma nodig voor het maken van PDF-bestanden (zoals Adobe of Nitro). In plaats van uw printer selecteert u dan uw PDF-programma. Hoe u een PDF-programma aan uw printinstellingen koppelt, leest u in de Help-functie van uw besturingssysteem zoals Windows of Apple.  

We raden u aan om hier zorgvuldig mee om te gaan. Ons advies is om dit soort kopieën zo weinig mogelijk te maken en niet te delen met mensen die niet betrokken zijn bij uw medische geschiedenis en/of behandeling.

Hoe kan ik de informatie in mijn medisch dossier opvragen die niet in Mijn Martini wordt getoond?

Voor sommige onderdelen in Mijn Martini geldt dat alleen informatie wordt getoond die na een bepaalde datum aan uw dossier is toegevoegd. Bepaalde uitslagen bijvoorbeeld of correspondentie. Ook worden nog niet alle onderdelen uit uw medisch dossier getoond in Mijn Martini. Wilt u andere informatie uit uw medisch dossier opvragen dan de informatie die u in Mijn Martini kunt bekijken? Dan kunt u dat doen bij uw behandelend arts of via de afdeling Zorgadministratie & Registratie. Op onze website vindt u de procedure hiervoor.

e-Consult

Hoe gebruik ik het en waar is het wel en niet geschikt voor?