Delen via , of LinkedIn of Mail.

Veelgestelde vragen over inloggen op het patiëntenportaal Mijn Martini

Wie kan inloggen?

Patiënten van het Martini Ziekenhuis vanaf 16 jaar hebben toegang tot het patiëntenportaal Mijn Martini. Hiervoor is het wel nodig dat uw Burger Service Nummer is gevalideerd. Dit gebeurt bij uw eerste afspraak in het ziekenhuis bij de receptie in de centrale hal.

Wat heb ik nodig om in te loggen?

Om in te kunnen loggen op Mijn Martini heeft u een computer, tablet of telefoon met toegang tot internet nodig. Daarnaast heeft u DigiD met sms-functie en een (mobiele) telefoon nodig.
Met DigiD gebruiken we een extra controle via een sms-code die u ontvangt op uw mobiele telefoon. Hiervoor moet u deze functie in DigiD wel eerst hebben geactiveerd. Dit kan op de website van DigiD.

Problemen met inloggen

Wanneer u niet kunt inloggen in het patiëntenportaal kan dit verschillende oorzaken hebben:

  • U heeft nog geen DigiD of u bent uw inloggegevens kwijt? 
    Op www.digid.nl leest u meer over het (opnieuw) aanvragen van DigiD of over problemen bij het inloggen met DigiD. 
  • U krijgt geen code via sms op uw mobiele telefoon. 
    Inloggen op het patiëntenportaal vereist naast een DigiD-account ook dat u uw huidige mobiele telefoonnummer aan uw DigiD-account heeft gekoppeld. Zo kunt u de benodigde sms-code ontvangen die u bij het inloggen moet invoeren. U kunt uw actuele mobiele telefoonnummer en de sms-controle koppelen aan uw account op www.digid.nl.
  • U bent (nog) niet bekend als patiënt bij het Martini Ziekenhuis.
    Wanneer u al wel naar het Martini Ziekenhuis bent verwezen door uw huisarts of andere verwijzer, maar u bent nog niet voor uw eerste bezoek in het Martini Ziekenhuis geweest, dan heeft u nog geen toegang tot het patiëntenportaal. Zodra u voor het eerst een afspraak heeft gehad in het ziekenhuis én u heeft zich gelegitimeerd bij de receptie in onze centrale hal, heeft u ook toegang tot het patiëntenportaal.
  • Uw Burger Service Nummer (BSN) is nog niet gevalideerd.
    Wanneer u zich meldt bij de receptie in de centrale hal van het Martini Ziekenhuis, vragen wij u om zich te legitimeren met een geldig identiteitsbewijs. Zo kunnen wij controleren of u als patiënt bij ons bent geregistreerd en of wij de juiste gegevens van u in ons systeem hebben. Wanneer we dit gecontroleerd en waar nodig bijgewerkt hebben, is ook uw BSN bij het Martini Ziekenhuis gevalideerd en heeft u toegang tot het patiëntenportaal.
  • U bent uitgesloten van toegang tot het patiëntenportaal. 
    Kijk voor meer uitleg hieronder bij het onderwerp ‘uitsluiting van personen in het patiëntenportaal’.

NB: In verband met beveiliging wordt er op de site niet aangegeven wat de reden is.

Kan ik ook inloggen zonder mobiele telefoon?

Ja. U kunt bij DigiD uw instellingen wijzigen, waardoor u een gesproken sms op uw vaste telefoonnummer kunt krijgen. Dit werkt als volgt:

  1. Ga naar de website van DigiD, klik op inloggen Mijn DigiD
  2. Kies voor de inlogmethode: ik wil inloggen met alleen gebruikersnaam en wachtwoord en log in
  3. Als u bent ingelogd, klik dan op: controle via sms instellingen
  4. Kies dan voor: gesproken sms activeren
  5. Kies dan voor: ik wil gesproken sms berichten ontvangen, klik op opslaan
  6. Controleer uw persoonlijke gegevens  bij DigiD, is uw vaste telefoonnummer bekend en correct? 
  7. U kunt nu op Mijn Martini inloggen door te kiezen voor de methode inloggen met sms. U krijgt dan een code op de vaste telefoon die u kunt invoeren. 

Waarom moet ik inloggen met DigiD?

Dat heeft te maken met het beveiligingsniveau van het patiëntenportaal. Het Martini Ziekenhuis doet er alles aan om de medische gegevens die in Mijn Martini staan goed te beveiligen. De extra controle via sms of via de app van DigiD, is om te verifiëren dat de juiste persoon toegang krijgt tot de gegevens.

Kan ik het dossier van mijn kind inzien?

Dat is nu helaas (nog) niet mogelijk via het patiëntenportaal. Hiervoor is het nodig dat we machtigingen kunnen registreren in ons elektronisch patiëntendossier. Dit is een complex traject, omdat we te maken hebben met privacywetgeving en de technische inrichting ervan. We kunnen daarom nog niet beloven wanneer dit mogelijk wordt via Mijn Martini. Als ouder kunt u de huidige mogelijkheden voor inzage en kopie van het dossier gebruiken, rekening houdend met de rechten op inzage in het dossier van minderjarigen. Meer informatie over deze procedure vindt u op de pagina Medisch Dossier.

Uitsluiting van personen in het patiëntenportaal

  • Kinderen tot 16 jaar kunnen (nog) niet inloggen in het patiëntenportaal. Ouders / voogden van kinderen tot 16 jaar kunnen in de toekomst een machtiging aanvragen bij het ziekenhuis. Het ziekenhuis heeft hierbij rekening te houden met de Wet op de Geneeskundige BehandelingsOvereenkomst (WGBO).
  • In bijzondere gevallen kunnen individuele patiënten, in overleg, worden uitgesloten van toegang tot het patiëntenportaal. Hiervoor kan een verzoek worden ingediend bij de behandelaar.
  • Het is niet toegestaan om met de DigiD-gegevens van iemand anders in te loggen. Een DigiD gebruikersnaam en wachtwoord zijn strikt persoonlijk. U mag wel iemand in het proces ondersteunen.

Uitloggen

U logt uit door te klikken op de knop Uitloggen rechts bovenin het portaal. Wanneer u, nadat u bent ingelogd, het portaal een tijdje niet gebruikt, wordt u automatisch uitgelogd. U kunt altijd opnieuw inloggen.

Let op uw privacy!

Bescherm uw gegevens. Vergrendel uw computer, telefoon of tablet als u even iets anders gaat doen. Of log uit van Mijn Martini.

Naar de overige tips en veelgestelde vragen over het patiëntenportaal Mijn Martini.