Delen via , of Mail.

Zorg van A tot Z geregeld

In het Martini Ziekenhuis werken we continu aan betere samenwerking tussen afdelingen en zorgverleners en een goede organisatie van de zorg. Daarbij gaat het erom dat u als patiënt de juiste zorg op het juiste moment en de juiste plaats krijgt. Met als doel dat uw ‘reis’ door het ziekenhuis zo voorspoedig mogelijk en dus met zo weinig mogelijk opstoppingen en verstoringen verloopt. Voor u heeft dat als voordeel dat u minder aanspreekpunten heeft, meer eenduidigheid en overzicht ervaart en sneller geholpen wordt. Dit draagt bij aan de beste zorg voor u als patiënt.

Zorgpaden

Zorgpaden zijn een voorbeeld van zorg die van A tot Z goed geregeld is. Een zorgpad is de ‘route’ die u doorloopt vanaf de eerste afspraak in het ziekenhuis tot het afronden van uw behandeling (of zelfs nog daarna). Voor tientallen complexe behandelingen die om inzet van veel verschillende disciplines en zorgverleners vragen, hebben wij zorgpaden ontwikkeld. Dit doen wij conform Het Groninger Model’ samen met patiëntenorganisaties. 

Continu verbeteren

Voor het continu verbeteren van de zorg heeft het Martini Ziekenhuis een Expertisecentrum Professioneel Verbeteren ingericht. De professionals in dit centrum ondersteunen de zorgverleners bij het beter organiseren van de zorg en samenwerking. Lean Six Sigma is een werkwijze die daarbij wordt gebruikt. Het is een wereldwijd bewezen en toegepaste methodiek voor aantoonbare en duurzame verbetering van de kwaliteit en efficiency van het werk. Daarbij ligt de focus op wat ‘de klant’ -  patiënt, interne klant of samenwerkingspartner -  belangrijk vindt.

Bent u zorgprofessional en wilt u in contact komen met de medewerkers van het Expertisecentrum Professioneel Verbeteren, dan kunt u contact opnemen met mw. drs. S. Kars, tel.(050) 524 6105 of via s.kars@mzh.nl .