Delen via , of LinkedIn of Mail.

Mw. Z. (Zwanette) Lukkien

Profiel

  • Mijn rol is om in het contact met en tussen patiënt en zorgverlener het vertrouwen in de ander en jezelf te behouden en te herstellen door met respect naar elkaar te luisteren.

Aandachtsgebied

  • Klachtenopvang en -bemiddeling
  • Disclosure-coach bij calamiteiten

Meer informatie

Klachtenfunctionaris en Disclosure-coach, Martini Ziekenhuis
Stafadviseur UMC-staf, Medische Zaken, Kwaliteit & Veiligheid, Universitair Medisch Centrum Groningen
Trainer/Docent, Communicatietrainingen voor professionals in de zorg en voor beroepsopleidingen in de zorg, Universitair Medisch Centrum Groningen
Bedrijfsvoerende Fysiotherapie, Universitair Medisch Centrum Groningen
Fysiotherapeut, Universitair Medisch Centrum Groningen
Opleiding tot klachtenfunctionaris, Klachtenmanagement Zorg
Kwaliteits- en procesmanagement, Hanzehogeschool Groningen
Professioneel trainer Communicatie, Agressietrainer en Agressiecoach, BGL & Partners
Opleiding tot fysiotherapeut, Academie voor Fysiotherapie Groningen

Bereikbaar via tel. (050) 524 5035 of per e-mail: klachten@mzh.nl

Kijk voor meer informatie over de rol van en contact met de klachtenfunctionaris op de pagina 'Uw tevredenheid, onze zorg'.

Ik ben sinds 1987 werkzaam in de intramurale zorg en heb daarbinnen diverse functies bekleed, met als uitgangspunt de verbetering en het behoud van de kwaliteit van zorg. Het contact met zowel de patiënt als de zorgverlener is daarbij cruciaal. De kwaliteit van zorg is voor de patiënt immers voornamelijk voelbaar in het directe contact met de zorgverlener.

De zorgverlener draagt daarbij een grote verantwoordelijkheid met zich mee. Als patiënt wil je de beste zorg en als zorgverlener wil je die beste zorg leveren. Een mooi uitgangspunt, maar soms worden verwachtingen van de patiënt, als ook van de zorgverlener zelf, niet altijd waargemaakt. Dat kan leiden tot frustratie, boosheid, verdriet en/of angst.

Door open te staanvoor elkaars verhaal en met respect naar elkaar te luisteren, worden zaken vaak duidelijker en is er ruimte om te kijken naar hoe verder. Mijn rol als klachtenfunctionaris en als disclosure coach is daarin initiërend met als doel het behouden en het herstel van vertrouwen in de ander, in jezelf en in de organisatie.

Algemeen

  • Functie: Klachtenfunctionaris en Disclosure-coach